New Detail
Visa lanserer ny merkevareidentitet og kampanje for økonomisk inkludering
21/07/2021
Visa introduserte i dag et modernisert utseende for sitt ikoniske varemerke, og lanserer samtidig en global kampanje for å sette søkelys på økonomisk inkludering.
Da Visa ble stiftet for mer enn 60 år siden var det få som kunne forestille seg en verden uten kontanter og sjekkhefter. Visas visjon for å introdusere en mer sikker, pålitelig og beleilig valuta i en digital form begynte med et enkelt spørsmål: Hva om penger ble helt elektroniske?
«Forbrukere og bedrifter stoler på kraften i de fire bokstavene i det de åpner lommeboken, betaler en leverandør, går inn i en butikk, eller sjekker ut online. Det de ikke ser er et dynamisk nettverk av mennesker, partnerskap og produkter», sier Lynne Biggar, Executive Vice President and Global Chief Marketing Officer, Visa.
Med over 3 milliarder Visa-kort som kan brukes på over 70 millioner brukersteder i over 200 land, i samarbeid med titusenvis av partnere, bidrar nettverket til økonomisk inkludering på tvers av landegrensene ved at personer og bedrifter kan få betalt i sanntid.
Kampanjen, Meet Visa, fremhever kraften i nettverket, og er utviklet av det prisbelønte byrået Wieden+Kennedy. En kort film regissert av Malik Hassan Sayeed som inviterer verden til et selskap som jobber for alle, i tillegg til filmer om:
- Et nettverk som gjør hver dag til en lønningsdag
- Et nettverk som knytter selgere og kjøpere sammen
- En fremtid der krypto kan kjøpe kule ting
- En verden der en søt hobby kan bli en global sensasjon
Den nye merkeidentiteten symboliserer endring
Visa har lenge representert tillit, sikkerhet, aksept og inkludering. Målet om å gi tilgang for alle til å delta i den globale økonomien skal uttrykkes gjennom en modernisert, dynamisk visuell merkevareidentitet. Den nye identiteten er skapt i partnerskap med det ledende designfirmaet Mucho. Kampanjen Meet Visa deler et første glimt av den utviklede visuelle merkeidentiteten, med oppdaterte farger for digital innvirkning, en tilpasset skrifttype laget for optimale digitale opplevelser, samt et oppdatert merkevaresymbol designet for å uttrykke formålet bak organisasjonen. I løpet av 2021 vil Visas nye merkevareidentitet bli synlig i over 200 land og territorier der Visa er representert.
For mer informasjon, se https://usa.visa.com/our-purpose/leading-by-example.html.