Tjenestevilkår for Visa Solution
For registreringer på Visa Solution etter 1. juli 2024 gjelder følgende avsnitt.
Visa Solution gjelder med forbehold om at kortinnehaver er kvalifisert. Du forstår at det ikke er sikkert at du er kvalifisert for Visa Solution på steder hvor utsteder leverer Click to Pay. Visa samordner gjerne med utsteder (utsteder deler blant annet informasjon du oppga for å registrere deg på Visa Solution) for å sikre sømløse tjenester som passer for deg. Hvis du ikke kvalifiserer for Visa Solution, forstår du at du, selv om du bekrefter disse vilkår, ikke inngår en avtale med Visa og at de øvrige vilkår ikke gjelder. Begrep med store bokstaver er definert i disse vilkår.
1. Visa Solution
Visa Solution driftes av Visa U.S.A Inc. («Visa»). Kontaktinformasjon for Visa finner du under Kontakt oss i punkt L nedenfor.
Når begrepet «Visa Solution» brukes i disse vilkår, betyr det alt det følgende: Alle funksjoner, praktisk bruk og tjenester fra Visa Click to Pay og/eller Visa Checkout, tilgjengelig nå eller føyd til i fremtiden, under varemerkene Visa Click to Pay, Visa Checkout eller et annet navn, og tilgjengelig via Visa Solutions nettside eller drift via et domene eller et underdomene («nettside») eller gjennom en app eller funksjonalitet fra en utstedende bank eller betalingsinstitusjon, forhandler eller en annen tredjepart (kollektivt kalt «tjenester»); logoer, design, tekst, bilder, videoer, grafikk, programvare og annet innhold og materialer fra Visa eller dets lisensgivere tilgjengelig gjennom Visa Solution, og utvalget og arrangementet av disse (kollektivt kalt «innhold»); samt Visas tilknyttet maskinvare, programvare og nettverk som gjør Visa Solution tilgjengelig for deg (kollektivt kalt «systemet for Visa Solution»).
Visa Solution gir deg (i) muligheten til å lagre betalingskonto- og annen relatert informasjon, for eksempel e-postadresse, mobilnummer og faktura- og postadresse («kortdetaljer») for Visa kreditt- debet- og forhåndsbetalte kort med mulighet til å etterfylles og andre kort eller betalingsmetoder som Visa har bestemt er kvalifisert til å brukes med Visa Solution («kvalifiserte kort»); og (ii) muligheten til å bruke Visa Solution til å dele kortinformasjon fra deg med forhandlere, eller andre tredjeparter, som viser Click to Pay-ikonet
der Visa aksepteres eller som viser Visa Checkout-merket, for at de skal få behandlet en overføring. Visa kan automatisk oppdatere visse kortdetaljer, for eksempel kortnummer og utløpsdato, oppgitt av finansinstitusjonen eller annen enhet som utstedte kvalifiserte kort («utsteder»).Utsteder kan oppgi videre informasjon om kvalifiserte kort, for eksempel tilgjengelighet av poeng (fordeler), muligheter for avbetaling og andre fordeler for ethvert kvalifisert kort. I så fall presenterer vi informasjonen som den er på Visa Solution til deg fra utsteder av kvalifiserte kort. Har du spørsmål om informasjonen, kontakter du utsteder. Visa behandler informasjonen om deg i aktuelle tilfeller for å avgjøre om du er kvalifisert for disse valg eller fordeler, og for å vise deg disse.
Når du bruker Visa Solution, overfører vi kortinformasjon fra deg til forhandler, eller en annen aktuell tredjepart for at de skal få behandle overføringen. Visa genererer gjerne et tall som erstatter nummeret til kvalifisert betalingskonto fra Visa (et token). Det skal brukes for å sikre kvalifiserte kort. Du godtar at forhandler eller annen aktuell tredjepart formidler informasjon om overføringen til det aktuelle nettverket for kvalifiserte kort og at overføringen betales av valgte kvalifiserte kort.
Du bekrefter at lagret eller oppgitt kontoinformasjon på Visa Solution, er oppgitt av deg eller, i visse jurisdiksjoner, på vegne av deg eller utsteder eller en forhandler eller tredjepart, og at den inneholder opplysninger om privatøkonomi. Du får bare bruke kvalifiserte kort for Visa Solution hvis utsteder anser deg som kortets innehaver eller autorisert bruker og navnet ditt vises på det kvalifiserte kortet. Du bekrefter og sier deg enig i at du er ansvarlig for at kontoinformasjon og annen informasjon du lagrer i Visa Solution eller oppgir gjennom bruk av Visa Solution er komplett og nøyaktig. Du må kun bruke gyldige e-postadresser og telefonnumre som eies eller kontrolleres av deg. Selv om Visa gjerne utfører visse sikkerhetskontroller av kortopplysningene for Visa-kort, er ikke Visa ansvarlig for nøyaktigheten av kortopplysningene eller annen informasjon du oppgir, for eksempel om kortopplysningene er aktuelle og oppdaterte.
Visa Solution er ikke en bank eller en betalingskonto og tilbyr ingen kreditt til deg eller en forhandler. Enhver overføring du gjør med Visa Solution vises i kontoen til det kvalifiserte kortet du bruker til overføring. Betaling av denne kontoen er kun en sak mellom deg og utstederen av det kvalifiserte kortet.
2. Viktig varsel om dine transaksjoner
SELV OM VISA SOLUTION FORENKLER TRANSAKSJONEN, ER IKKE VISA EN DEL AV TRANSAKSJONEN. BETALINGEN TIL ELLER FRA EN FORHANDLER NÅR DU BRUKER VISA SOLUTION, INKLUDERT INNKJØP ELLER RETUR AV VARER ELLER TJENESTER, ER KUN MELLOM DEG OG FORHANDLEREN.
HVIS DU BER OM EN REFUSJON ELLER REVERSERING AV EN TRANSAKSJON SOM BLE FULLFØRT VED BRUK AV VISA SOLUTION, MÅ DU KONTAKTE DEN AKTUELLE FORHANDLEREN OG/ELLER UTSTEDER AV DET KVALIFISERTE KORTET DU BRUKTE TIL TRANSAKSJONEN. MERK AT VISA IKKE ER EN DEL AV TRANSAKSJONEN. DERMED KAN IKKE VISA LØSE SLIKE EVENTUELLE PROBLEMSTILLINGER SOM DUKKER OPP I TRANSAKSJONEN.
HVIS DU OG EN FORHANDLER HAR EN TVIST OM EN TRANSAKSJON SOM ER GJORT I FORBINDELSE MED VISA SOLUTION, ER DU SELV ANSVARLIG FOR Å LØSE TVISTEN DIREKTE MED FORHANDLEREN ELLER VIA KORTETS UTSTEDER. PÅ BAKGRUNN AV HVORDAN VISA SOLUTION FUNGERER, ER IKKE VISA EN DEL AV OVERFØRINGEN.
3. Tjenestevilkår
Det kan være at Visa Solution ikke er tilgjengelig for alle kvalifiserte kort. Videre kan Visa, etter eget skjønn, fjerne kvalifiserte kort fra Visa Solution eller forhindre at kvalifiserte kort blir aktivert for Visa Solution, og Visa kan også når som helst revidere kvalifikasjonen til spesifikke eller generelle kreditt-, debetkort og forhåndsbetalte kort med mulighet til å etterfylles og andre kort eller betalingsmetoder som utgjør kvalifiserte kort.
- er bosatt i én av følgende jurisdiksjoner: Andorra, Argentina, Australia, Østerrike, Belgia, Bulgaria, Brasil, Canada, Kanaløyene, Chile, Kina (fastland og Hongkong), Colombia, Kroatia, Kypros, Tsjekkia, Danmark, Den dominikanske republikk, Færøyene, Finland, Frankrike, Tyskland, Gibraltar, Hellas, Grønland, Ungarn, India, Irland, Isle of Man, Italia, Kuwait, Liechtenstein, Malaysia, Malta, Mexico, Monaco, Nederland, New Zealand, Norge, Peru, Polen, Qatar, Romania, San Marino, Saudi Arabia, Singapore, Slovakia, Slovenia, Sør-Afrika, Spania, Sverige, Sveits, Ukraina, De forente arabiske emiratene, Storbritannia, USA (inkludert territorier) eller Vatikanstaten, når hver jurisdiksjon blir gjort tilgjengelig (de «kvalifiserte jurisdiksjonene»);
- er myndige i jurisdiksjonen, provinsen eller territoriet der de bor;
- er i stand til å få tilgang til Internett på en datamaskin eller annen enhet; og
- er kortinnehaver eller autorisert bruker av ett eller flere kvalifiserte kort, og kvalifiserte kontoer ikke er misligholdt.
4. Kvalifisering
Visa Solution er kun tilgjengelig for enkeltpersoner som:
Adgang til Visa Solution fra ethvert sted der det er ulovlig eller ellers begrenset til forbudt. Hvis jurisdiksjonen for bosted endres for deg, må du straks melde deg av fra Visa Solution og registrere deg på nytt med den nye jurisdiksjonen for bosted hvis dette er en kvalifisert jurisdiksjon. Hvis din nye lokasjon ikke er en kvalifisert jurisdiksjon, kan du registrere deg på nytt når Visa Solution blir tilgjengelig på din nye lokasjon.
5. Registrering og sikkerhet
Hvis du velger å registrere deg eller aktivere et kvalifisert kort for Visa Solution, samtykker du i å gi oss sann, nøyaktig, aktuell og fullstendig informasjon om deg selv og oppdatere oss hvis informasjonen endres. I den grad det er tillatt ifølge gjeldende lov, bekrefter du og sier deg enig i at Visa ikke har noe ansvar i forbindelse med eller som følge av at du ikke opprettholder korrekt informasjon hos Visa, herunder at du ikke mottar viktig informasjon og oppdateringer om Visa Solution. Hvis Visa har rimelig grunn til å mistenke at opplysninger du har gitt oss, er usanne, unøyaktige eller ufullstendige, kan Visa suspendere eller opphøre registrering for eller bruk av Visa Solution og nekte deg all nåværende eller fremtidig bruk av Visa Solution (eller deler av den).
Som en del av registreringen, er det påkrevd at du lager et brukernavn og i enkelte markeder kan det være påkrevd at du lager et passord. Disse opplysninger brukes til å verifisere deg når du bruker Visa Solution. Hvis du må lage et passord, bør du for sikkerhets skyld velge et passord som er unikt for Visa Solution, og huske brukernavnet og passordet utenat og ikke oppbevare notater om passordet på eller med en private datamaskin, nettbrett, mobilenhet eller en annen enhet du bruker for adgang til Visa Solution. Du har ansvar for å sikre konfidensialiteten til alle brukernavn og passord, hvis det er noen. Hvis du også velger å bli husket på av en enhet eller nettleser, eller kobler bruk av Visa Solution med en digital lommebok, på én eller flere enhet(er), er du ansvarlig for å ta vare på sikkerhet og adgang for enhver slik enhet. Det er viktig at du gjør dette. Visa er nemlig ikke ansvarlige for tap du pådrar deg som følge av uautorisert bruk av det kvalifiserte kortet. I noen tilfeller kan utsteder holde deg ansvarlig for uautorisert bruk av kvalifisert konto. Du sier ja til å varsle Visa straks om all uautorisert bruk av brukernavn og passord, hvis det er aktuelt, eller kvalifiserte kort i Visa Solution, eller hvis enheten(e) du har valgt å bli husket, eller koblet bruken av Visa Solution med en digital lommebok, er tapt eller stjålet eller ellers har lidd under uautorisert adgang, eller alle andre faktiske eller potensielle sikkerhetsbrudd knyttet til bruken av Visa Solution. Visa forbeholder seg retten til å fjerne kvalifiserte kort fra, eller suspendere eller oppheve bruk av Visa Solution og/eller, hvis du har et passord, krever Visa gjerne at du endrer passordet, hvis Visa tror at dette ikke lenger er sikkert.
Du er ansvarlig for personlig bruk av kvalifisert kort i Visa Solution og skal sikre fullt samsvar av bruk eller adgang til Visa Solution med disse vilkår.
Du bekrefter at Visa får sende en engangskode til e-posten og/eller mobiltelefonen når du bruker Visa Solution for å verifisere at det er deg.
Vi ser jevnlig på sikkerhetstiltak for Visa Solution. Vi kan imidlertid ikke garantere at informasjonen du sender på nett er helt sikker.
Du velger funksjoner på den private enheten, blant annet fingeravtrykk, verifisering av ansikt og/eller enhetens PIN-kode («Passkeys») for Visa Solution, der det gjøres tilgjengelig av Visa. Bruken av Passkeys er underlagt avtalen mellom deg og produsenten av enheten. Fingeravtrykk fra deg, verifisering av ansiktsdata og/eller enhetens PIN-kode forlater ikke enheten. Du velger om du vil bruke Passkeys for å overføre en betaling, og du kan deaktivere egen bruk av Passkeys for Visa Solution hvis du kobler fra kortet eller fjerne enheten her.
6. Kortinnehaveravtaler
Disse vilkår endrer eller modifiserer ikke på annen måte noen avtale med utsteder med hensyn til et kvalifisert kort («avtale for kortinnehaver»). Er det uoverensstemmelse mellom disse vilkår og avtalen for kortinnehaver, gjelder disse vilkår for forholdet mellom deg og Visa, men bare for Visa Solution. Avtalen for kortinnehaver med utsteder styrer forholdet mellom deg og utsteder. Du er ansvarlig for å sikre at din bruk av Visa Solution er i samsvar med enhver kortinnehaveravtale.
7. Gebyrer, avgifter og skatter
8. Personvern
Visa behandler personopplysninger om deg som nødvendig for å tilby deg Visa Solution (som samtykket til i disse tjenestevilkår), og for relaterte formål beskrevet i Visas globale personvernerklæring(«personvernerklæring»). Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan Visa og tilknyttede selskaper samler inn, sikrer og deler personopplysninger om deg når du bruker Visa Solution, og hvilke valg du har for personvern, leser du Visas globale personvernerklæring.
Hvis du bruker andre tjenester driftet av utsteder, en forhandler eller enhver annen tredjepart (inkludert der disse tjenestene er tilgjengelige via Visa Solution), kan separate personvernerklæringer gjelde.
Visa Solution bruker Googles automatiske utfylling for å gjøre erfaringen av Visa Solution enda mer sømløs. I den grad Google behandler personopplysninger om deg, skjer det i samsvar med Googles tjenestevilkår og personvernerklæring.
Du er ansvarlig for å sikre at personopplysningene tilknyttet din konto forblir tilstrekkelige og oppdaterte.
9. Opphavsrett
All opphavsrett i Visa Solution, inkludert innhold, hører til Visa, tilknyttede selskaper og lisensgivere. Tjenesten er også sikret av aktuell opphavsrett, varemerker og andre rettigheter (inkludert immaterielle rettigheter) og internasjonale avtaler. Alle rettigheter som ikke er uttrykkelig gitt til deg, gjennom disse vilkår, forbeholdt Visa, tilknyttede selskaper og lisensgivere. Ingenting i disse vilkår gir deg rett til å bruke tredjeparts varemerker, tjenestemerker, logoer eller andre tegn på opphavsrett som tilhører Visa og tilknyttet selskaper. Et «tilknyttet selskap» er en enhet som kontrolleres av, kontrollerer eller er under felles kontroll med Visa.
10. Innvilgning av lisens
Visa innvilger til deg en begrenset, uoppsigelig, allmenn lisens som ikke kan videreføres eller overføres til bruk av Visa Solution i samsvar med disse vilkår så lenge du er registrert hos Visa Solution. Visa kan etter eget skjønn suspendere, avbryte eller opphøre lisensen når som helst, av hvilken som helst grunn. Alle rettigheter som ikke er uttrykkelig gitt deg er reservert av Visa, dets tilknyttede selskaper og dets lisensgivere.
11. Tilbakemelding
Hvis du sender inn tilbakemelding eller forslag om Visa Solution, kan vi bruke tilbakemeldinger eller forslag uten forpliktelse for deg.
12. Brukeratferd
- å bruke Visa Solution kun som tillatt etter lov;
- å bruke Visa Solution i samsvar med disse vilkår;
- å ikke avbryte eller forstyrre sikkerheten eller driften av, eller på annen måte misbruke, Visa Solution, eller noen del av Visa Solution;
- å ikke prøve å få uautorisert adgang til Visa Solution eller deler av Visa Solution som er sikret mot generell adgang;
- at Visa Solution ikke skal utsettes for bruk tolket som falsk og/eller skadelig for omdømmet, misbruk, vulgær, hatefull, trakassering, upassende, profan, truende, invasjon i en persons privatliv eller i brudd med enhver tredjeparts rettigheter;
- å ikke reprodusere Visa Solution i noen form, eller lagre eller integrere Visa Solution i noe informasjonssystem, elektronisk, mekanisk eller annet;
- å ikke kopiere, etterligne, klone, leie, lease, selge, kommersielt utnytte, modifisere, samle, demontere, distribuere, utføre «reverse engineering» eller overføre Visa Solution eller noen del av dette;
- ikke å bruke noen enhet, programvare eller rutine for å forstyrre eller forsøke å forstyrre Visa Solutions korrekte funksjon og/eller iverksette tiltak som påfører Visa Solution-systemet en urimelig eller uforholdsmessig stor byrde, slik Visa bestemmer etter eget skjønn, og
- å overholde eventuelle andre krav, restriksjoner eller begrensninger pålagt av Visa eller av utstederen fra tid til annen.
13. Ansvarsfraskrivelse og ansvarsbegrensning
VISA SOLUTION, HELT OG DELVIS, INKLUDERT ALLE TJENESTER, LEVERES «SOM DEN ER»- OG «SOM TILGJENGELIG», UTEN UTTRYKKELIGE ELLER UNDERFORSTÅTTE GARANTIER AV NOE SLAG, INKLUDERT GARANTIER FOR TITTEL, UNDERFORSTÅTTE GARANTIER FOR SALGBARHET ELLER EGNETHET TIL ET BESTEMT FORMÅL. VI GARANTERER IKKE AT VISA SOLUTION-SYSTEMET ER FRITT FOR VIRUS ELLER AT TILGANG TIL VISA SOLUTION VIL VÆRE UTEN AVBRUDD. SÅ LANGT GJELDENDE LOV TILLATER DET, ANERKJENNER OG GODTAR DU AT DU ALENE OVERTAR FULLT ANSVAR OG RISIKO FOR DIN BRUK AV VISA SOLUTION, OG RESULTATENE OG YTELSEN DERETTER.
IKKE I NOE TILFELLE ELLER ETTER NOE SØKSMÅLSGRUNNLAG, INKLUDERT UAKTSOMHET, SKAL VISA OG DETS TILKNYTTEDE SELSKAPER OG HVER AV DERES RESPEKTIVE MEDARBEIDERE, DIREKTØRER, KUNDER, MEDLEMMER, ANSATTE ELLER AUTORISERTE AGENTER (KOLLEKTIVT KALT «VISA-PARTENE») VÆRE ANSVARLIG FOR SKADER, KRAV ELLER TAP SOM ER OPPSTÅTT (INKLUDERT GJENNOM KOMPENSASJON, TILFELDIGE, INDIREKTE, SPESIELLE, FØLGEMESSIGE, STRAFFENDE ELLER AVSKREKKENDE SKADER ELLER ERSTATNINGER), UANSETT HVORDAN DE ER FORÅRSAKET OG ETTER ETHVERT ANSVARSGRUNNLAG, SOM OPPSTÅR FRA ELLER I FORBINDELSE MED VISA SOLUTION OG/ELLER DISSE VILKÅRENE, SELV OM EN VISA-PART HAR BLITT INFORMERT OM MULIGHETEN FOR SLIKE SKADER, KRAV ELLER TAP.
UTEN Å BEGRENSE DEN GENERELLE GYLDIGHETEN AV DET FORUTGÅENDE, SKAL VISA-PARTENE IKKE VÆRE ANSVARLIGE OVERFOR DEG ELLER NOEN ANNEN TREDJEPART FOR: (I) DIN BRUK AV ELLER MANGLENDE EVNE TIL Å BRUKE VISA SOLUTION AV HVILKEN SOM HELST GRUNN, INKLUDERT AT UTSTEDER NEKTER Å AUTORISERE, ELLER EN FORHANDLER NEKTER Å AKSEPTERE, EN TRANSAKSJON; (II) ALLE VARER, TJENESTER ELLER INFORMASJON SOM ER INNKJØPT ELLER MOTTATT I FORBINDELSE MED VISA SOLUTION, INKLUDERT DIN MANGLENDE EVNE TIL Å MOTTA ELLER RETURNERE SLIKE VARER, TJENESTER ELLER INFORMASJON; (III) TVISTER MELLOM DEG OG EN FORHANDLER, (IV) ENHVER UNØYAKTIGHET, UFULLSTENDIGHET ELLER FEILINFORMASJON SOM FINNES I EVENTUELL INFORMASJON GITT GJENNOM VISA SOLUTION, INKLUDERT INFORMASJON OPPGITT AV DIN UTSTEDER ELLER ANDRE TREDJEPARTER; (V) UAUTORISERT TILGANG TIL, ELLER ENDRING ELLER TAP AV, DINE OVERFØRINGER, DATA ELLER ANNEN INFORMASJON SOM ER INNHENTET, LAGRET ELLER SENDT I FORBINDELSE MED VISA SOLUTION, (VI) FEIL, SYSTEMSVIKTTID, NETTVERKS- ELLER SYSTEMAVBRUDD, FILKORRUPSJON ELLER TJENESTEAVBRUDD; ELLER (VII) ENHVER ANNEN BRUK AV DEG AV VISA SOLUTION. I TILLEGG SKAL VISA-PARTENE IKKE VÆRE ANSVARLIG FOR NOEN SOM HELST SVIKT MED HENSYN TIL Å UTFØRE NOEN FORPLIKTELSER SOM FINNES I DISSE VILKÅRENE PÅ GRUNN AV, DIREKTE ELLER INDIREKTE, SVIKT AV ETHVERT UTSTYR, OVERFØRING ELLER LEVERINGSPROBLEMER, ELLER NOE INDUSTRIELT TVISTEMÅL, KRIG, NATURKATASTROFE, TERRORANGREP, EKSPLOSJON, FORCE MAJEURE ELLER NOEN ANNEN HENDELSE UTENFOR VÅR KONTROLL.
UANSETT OM DET MOTSATTE SKULLE SIES I DETTE DOKUMENTET, SKAL VISA-PARTENES SAMLEDE ANSVAR TIL DEG, SOM OPPSTÅR FRA NOE SØKSMÅLSGRUNNLAG TIL ENHVER TID VÆRE BEGRENSET TIL DET MINSTE AV (A) DITT FAKTISKE TAP; ELLER (B) $100 (ELLER TILSVARENDE I LOKAL VALUTA).
NOEN JURISDIKSJONER TILLATER IKKE ANSVARSFRASKRIVELSE, UTELUKKELSE ELLER BEGRENSNING AV VISSE GARANTIER, ANSVAR OG ERSTATNINGSANSVAR, SÅ NOEN AV FRASKRIVELSENE, UTELUKKELSENE OG BEGRENSNINGENE OVENFOR GJELDER KANSKJE IKKE FOR DEG. I SLIKE JURISDIKSJONER SKAL VISA-PARTENES ANSVAR VÆRE BEGRENSET I STØRST MULIG GRAD TILLATT AV GJELDENDE LOV. INGENTING I DISSE VILKÅRENE EKSKLUDERER VISA-PARTENES ANSVAR FOR (A) DØD ELLER PERSONLIG SKADE FORÅRSAKET AV DERES UAKTSOMHET, (B) SVINDEL ELLER BEDRAGERSK FEILREPRESENTASJON, ELLER (C) ENHVER SAK DER DET VILLE VÆRE ULOVLIG FOR VISA-PARTENE Å EKSKLUDERE ELLER BEGRENSE ELLER FORSØKE Å EKSKLUDERE ELLER BEGRENSE ANSVAR.14. Ingen tilslutning; tvister med forhandlere
Visa gir ikke tilslutning til eller sponser, og er ikke ansvarlig for: (i) utstedere eller operatører av betalingsnettverk eller digitale lommebøker eller andre tredjeparter som bidrar til å tilrettelegge for betalingstjenester eller som du kan bruke i tilknytning til Visa Solution; (ii) varene eller tjenestene innkjøpt eller overføringer gjort i tilknytning til Visa Solution; (iii) å innfri eller oppfylle varer eller tjenester innkjøpt eller overføringer gjort i tilknytning til Visa Solution; og (iv) forhandlerne hvis varer eller tjenester kan kjøpes av eller med hvem en overføring er gjort i tilknytning til Visa Solution.
15. Tredjeparters nettsider, innhold og ressurser
Visa Solution er gjerne tilgjengelig via tredjeparter som tilrettelegger overføringen, inkludert på nettsider, domener eller apper, og sier gjerne ja til at du kobler til eller får adgang på tilkoblinger til slike tredjeparter eller tredjeparts nettsider, innhold og hjelpemidler, inkludert sosiale medier. Du bekrefter at Visa ikke har kontroll over og heller ikke nødvendigvis er enig med synspunktene, meningene eller innholdet til slike tredjeparter eller nettsider, domener, apper, innhold eller hjelpemidler, gjort tilgjengelige av selskaper eller personer andre enn Visa. Du bekrefter og sier deg enig i at Visa ikke er ansvarlig for tilgjengeligheten av noen slike nettsider, domener, apper, innhold eller hjelpemidler. Du anerkjenner videre at Visa ikke er ansvarlig overfor deg for noe tap eller noen skade som kan oppstå for deg som følge av disse tredjepartene, inkludert tredjeparts nettsider, domener, applikasjoner, innhold eller ressurser, inkludert tap eller skader som voldes i forbindelse med innkjøp som er behandlet gjennom Visa Solution.16. Modifisering av Visa Solution og disse vilkårene; avslutning
Visa kan, etter eget skjønn, opphøre, endre, modifisere, suspendere, gjøre forbedringer på eller avbryte noen eller alle aspekter av Visa Solution, midlertidig eller permanent, inkludert tilgjengeligheten til enhver del av Visa Solution, når som helst, med eller uten varsel til deg. Du godtar også at Visa ikke er ansvarlig for deg eller noen tredjepart som følge av gjennomføringen av disse handlinger. Hvis du fortsetter å bruke Visa Solution etter at det er gjort eventuelle endringer, modifikasjoner eller forbedringer på noen eller alle aspekter av Visa Solution, tolkes dette som at du godtar slike endringer, modifikasjoner eller forbedringer, og at disse vilkår gjelder for Visa Solution slike endringer, modifikasjoner eller forbedringer.
Hvis du ikke godtar noen av disse vilkår, må du ikke bruke Visa Solution. Visa forbeholder seg retten til å endre på disse vilkår når som helst, helt etter eget skjønn. Visa endrer gjerne på disse vilkår og legger da ut en ny versjon med et varsel vi anser regner som rimelig etter omstendighetene, inkludert varsel på nettsiden eller enhver annen nettside for å levere Visa Solution. Vi legger alltid ut den nyeste versjonen av disse vilkår ut på nettsiden. Siste endringsdato er merket med «Sist oppdatert»-datoen nedenfor. I den grad det er tillatt ifølge gjeldende lov etter en slik endring, betyr fortsatt bruk av eller deltakelse på Visa Solution at du aksepterer disse vilkår slik de er endret.
Du kan opphøre bruken av Visa Solution når som helst, inkludert hvis du ikke er fornøyd med endringer vi gjør i vilkår. Du melder deg fra Visa Solution hvis du følger instruksjonene under Kundestøtte på nettsiden for Visa Solution. Visa suspenderer, avbryter eller opphører gjerne adgang til eller bruk av Visa Solution når som helst, straks og uten forvarsel eller forpliktelse for deg, (i) hvis du bryter noen av disse vilkår, eller (ii) av en hvilken som helst annen kommersielt rimelig grunn, etter Visas eget skjønn. Visa skal ikke være ansvarlig for deg for suspensjon, opphør, avslutning eller endring av bruk eller adgang til Visa Solution. Ved avslutning forblir du ansvarlig for alle betalinger og andre forpliktelser du har pådratt deg under disse vilkårene.
- Varsler.
Du godtar at Visa kan gi deg varslinger og andre avsløringer for Visa Solution via e-post, oppslag på nettsiden eller andre former for elektronisk kommunikasjon. All elektronisk kommunikasjon fra oss til deg regnes som «skriftlig» kommunikasjon og anses som levert til deg på tidligste dato for faktisk levering eller fem dager fra dato for oppslag eller formidling. Vi er ikke forpliktet til melde fra på papir om bruken av Visa Solution for deg.
Det er ditt ansvar at du sjekker e-posten jevnlig for meldinger fra oss. Du må sikre at e-poster fra oss ikke blokkeres på e-postkontoen, og også at e-postadressen du har oppgitt til oss forblir gjeldende. I tillegg autoriserer du oss til å handle etter alle instruksjoner som gis av deg til oss på elektronisk vis.
Du må ha et eget brukernavn i Visa Solution for adgang til elektronisk informasjon eller for å utføre enhver aktivitet knyttet til kontoen på Visa Solution. - Fraskrivelse.
Vår manglende utøvelse eller forsinkelse av å utøve eller håndheve en bestemmelse eller rett i disse vilkår skal ikke regnes som en fraskrivelse av slik bestemmelse eller rett. - Hele avtalen.
Disse vilkår utgjør hele avtalen mellom Visa og deg for bruken av Visa Solution. - Atskilt ugyldighet.
Du og Visa er enige i at hvis en bestemmelse i disse vilkår anses ulovlig, ugyldig (inkludert i kraft av lov) eller av en hvilken som helst grunn ikke kan håndheves av en domstol i en kompetent jurisdiksjon, skal denne bestemmelsen anses mulig å atskille fra disse vilkår og skal ikke påvirke gyldigheten av og håndhevelsen av resten av bestemmelsene. - Fortolkning.
Overskrifter og bildetekster er kun for praktiske formål og skal ikke regnes som inkludert med tanke på fortolkning. Ord som «herav», «heri» og «herunder», skal bety og henvise til alle disse vilkår, i stedet for en spesifikk del av disse. Begrepet «inkludert» betyr «inkludert, uten begrensning». Når det brukes i dette, skal entall inkludere flertall, flertall skal inkludere entall, og bruk av kjønn skal gjelde for alle kjønn. - Forhold mellom partene.
Ingenting i disse vilkår betyr at du oppretter et samarbeid, et partnerskap, ansettelsesforhold eller agentforhold mellom deg og Visa, og du har ingen myndighet til å opprette forpliktelser eller representere på Visas vegne. - Erstatning.
I den grad det er tillatt ifølge gjeldende lov forplikter du deg til å erstatte, forsvare og holde Visa-partnere skadesløse fra tap, ansvar, krav eller fordring, skader, bøter og kostnader, på grunn av, i forbindelse med, eller fra personlig brudd på disse vilkår. - Tvisteløsning og gjeldende lov.
I den grad gjeldende lov tillater det, er du og Visa enige om at: - Hvis du er bosatt i en kvalifisert jurisdiksjon annet enn dem i H (b.) nedenfor, gjelder følgende lov og bestemmelse om megling:
DENNE DELEN INNEHOLDER EN VOLDGIFTBESTEMMELSE. VENNLIGST LES DENNE BESTEMMELSEN NØYE. DEN BESTEMMER AT ETHVERT KRAV SOM ER RELATERT TIL VISA SOLUTION ELLER DISSE VILKÅRENE SKAL LØSES GJENNOM BINDENDE VOLDGIFT. UNDER VOLDGIFT KOMMER HVERKEN DU ELLER VISA TIL Å HA RETTEN TIL Å TA KRAVENE TIL DOMSTOLEN, ELLER TIL Å HA EN RETTSSAK MED JURY OM KRAVENE. KRAV KAN KUN VOLDGIFTSBEHANDLES PÅ INDIVIDUELT GRUNNLAG. RETTIGHETER TIL FREMLEGGING PÅ FORHÅNDSHØRING OG RETTIGHETER TIL ANKE PÅ HØRING ETTERPÅ VIL VÆRE BEGRENSET, MEN VOLDGIFTSDOMMEREN KAN TILKJENNE ERSTATNING OG OPPREISNING SOM TILLATT I HENHOLD TIL DISSE VILKÅRENE.
Enhver tvist, søksmål, krav eller konflikt som oppstår som følge av eller relatert til Visa Solution eller disse vilkårene, inkludert dannelsen, tolkningen, brudd, ytelse, avslutning, håndhevelse, tolkning eller gyldighet av vilkårene, gyldigheten og håndhevelsen av denne bestemmelsen, og bestemmelsen om omfanget eller gyldigheten av avtalen til megling (referert til i denne delen H(a) som en «tvist») som kan bli gjenstand for voldgift, skal løses utelukkende i henhold til prosess- og voldgiftsbestemmelsesklausulen som er angitt i denne delen. Alle tvister mellom deg og Visa skal løses gjennom bindende megling, bortsett fra hvis du er bosatt i USA. Da kan du fremme krav i en lavere domstol (tilsvarer forliksrådet) (hvis kravene kvalifiserer). Klausulen om megling gjelder kun for tvister med Visa som angår Visa Solution. Hvis du har en tvist med utsteder av det kvalifiserte kortet, må du løse tvisten med utsteder.
Bor du i USA, skal all megling mellom deg og Visa følge alle regler og prosedyrer for megling og forvaltes av JAMS. Bor du utenfor USA, skal all megling følge JAMS' internasjonale regler for megling hvis disse reglene ikke strider mot bestemmelsen. Du får en kopi av disse reglene hvis du kontakter JAMS på: 1 800 352 5267, skriver til JAMS på 620 Eighth Avenue, 34th Floor, New York, NY 10018 eller går på nett: www.jamsadr.com eller www.jamsinternational.com/.
ENHVER TVIST SKAL VOLDGIFTSBEHANDLES PÅ INDIVIDUELT GRUNNLAG. DETTE BETYR AT BÅDE DU OG VISA FORBYS Å BLI MED I ELLER SLÅ SAMMEN KRAV I VOLDGIFT AV ELLER MOT ANDRE, MED MINDRE BÅDE DU OG VISA SIER DERE ENIGE OM NOE ANNET SKRIFTLIG, OG DU OG VISA FORBYS Å VOLDGIFTSBEHANDLE NOEN KRAV SOM EN REPRESENTANT AV ELLER MEDLEM I EN GRUPPE. SIER DU OG VISA JA TIL DISSE VILKÅR, MISTER DERE RETTEN TIL Å DELTA I ET GRUPPESØKSMÅL. Megling vil foregå med en megler. Meglingen (i) foregår over telefon, på nett og/eller bare på grunnlag av skriftlige innleveringer. Valgte metode velges av parten som initierer meglingen; og (ii) involverer ikke personlig oppmøte av partene eller vitner med mindre annet er avtalt gjensidig av partene. Du og Visa blir enige om megler i fellesskap. Hvis du og Visa ikke kan enige om megler, blir megler utnevnt i henhold til JAMS' prosedyrer. Hvis en tvist av en eller annen grunn går til retten istedenfor megling, skal både du og Visa frasi dere enhver rett til en juryrettssak.
Du kan velge å engasjere en advokat, men det er ikke pålagt å gjøre det. Hver part vil selv ha ansvar for å betale for en advokat. Det gjelder med mindre de er tilkjent av megler ifølge gjeldende lov. Parten som initierer megling betaler registreringsavgiften (med mindre annet på grunn av vanskeligheter er bestemt av JAMS). Visa forhåndsbetaler til JAMS all annen administrasjon, saksbehandling og gebyr knyttet til megling rett . Når meglingen er ferdig, blir Visas gebyrer fordelt mellom deg og Visa i samsvar med JAMS' prosedyrer etter instruksjoner fra megler.
Alle problemstillinger skal avgjøres av megler, inkludert problemstillinger knyttet til omfang og håndhevelse av bestemmelsen om megling. Enhver avgjørelse fra megler skal være endelig. Dommen kan pådømmes ved enhver domstol som har jurisdiksjon. Klausulen skal ikke hindre partene fra å søke provisoriske rettsmidler til megling fra en domstol med riktig jurisdiksjon. Visas ansvar er begrenset, som beskrevet i avsnitt 13 ovenfor, så langt det går ifølge gjeldende lov.
Disse vilkår og rettigheter for partene herunder skal styres av og tolkes i samsvar med staten Delawares lover med unntak for reglene om lovvalg i internasjonal privatrett.
Hvis bestemmelsen om megling i avsnittet her ikke gjelder eller retten til gruppesøksmål i en sak med fremsatte påstander om gruppesøksmål av en eller annen grunn fraskrives, gjelder styrende lov og bestemmelser fra utvalg forum, beskrevet i punkt H(b.) nedenfor.
Resten i dette avsnittet gjelder for de som bor i USA:
Megler kan ikke pålegge straff eller avskrekkende erstatninger, med unntak hvis det gjelder etter vedtekt, ei heller kreve renter på forhånd. Megler kan heller ikke kreve erstatning for tilfeldige, indirekte eller følgeskader, herunder erstatninger for tapt fortjeneste eller skade som er lidd av tredjepart. Enhver oppreisning som pålegges skal ikke påvirke andre brukere av Visa Solution. Partene bekrefter at disse vilkår viser til en overføring som gjelder handel mellom delstater. Til tross for bestemmelsen i forrige paragraf om gjeldende materiell lov, skal all megling utført i henhold til vilkår og avsnitt her, følge amerikansk voldgiftslov (9 U.S.C., paragraf 1–16). - Hvis du er bosatt i (i) Argentina, Brasil, Canada eller en kvalifisert jurisdiksjon i Europa, (ii) enhver kvalifisert jurisdiksjon der voldgiftsbestemmelsen i avsnitt H (a.) ovenfor finnes å være ikke-håndhevbar, eller (iii) enhver annen kvalifisert jurisdiksjon der fraskrivelsen av retten til gruppesøksmål finnes å være ikke-håndhevbar av en hvilken som helst grunn i et tilfelle der gruppesøksmålspåstander er fremsatt, skal følgende gjelde: (x) alle tvister, krav eller fordringer som oppstår fra eller i tilknytning til disse vilkårene eller Visa Solution vil styres av og fortolkes etter lovene til den kvalifiserte jurisdiksjonen for ditt bosted, og (y) alle tvister, krav eller fordringer som oppstår fra eller i tilknytning til disse vilkårene eller Visa Solution skal løses innen de kompetente sivile domstolene i en slik kvalifisert jurisdiksjon. Enhver preseptorisk forbrukerlov forblir gjeldende.
- Tilordning.
Du kan ikke føre over disse vilkår, i kraft av loven eller på annen måte, uten Visas skriftlige forhåndssamtykke. Visa forbeholder seg retten til å føre over disse vilkår, samt rettigheter og forpliktelser herunder, til enhver tredjepart uten varsel til eller samtykke fra deg. Ifølge det forutgående skal disse vilkår være bindende for, tjene til det beste for og gjelde urettskraftig mot deg og respektive etterfølgere og godkjente stedfortredere. Du kan opphøre bruken av Visa Solution når som helst, inkludert hvis du ikke er fornøyd med hvordan vi fører over disse vilkår til andre. - Lokale bestemmelser for spesifikke land.
17. Generelle vilkår
-
Reguleringer om forbrukervern sier at juridiske enheter som markedsfører, selger eller tilbyr tjenester til forbrukere eller brukere i Buenos Aires by og som har en nettside, skal inkludere en kobling til «Dirección General de Defensa y Protección al Consumidor.» For å kontakte «Dirección General de Defensa y Protección al Consumidor» for spørsmål og klager, gå til: www.argentina.gob.ar/defensadelconsumidor.
-
Hvis du er bosatt i Østerrike, gjelder følgende bestemmelser i dette avsnitt 17.J.ii for deg i stedet for de respektive nummererte avsnittene ovenfor. De skal ha forrang over de generelle bestemmelser i avsnitt 1 til 17.I.
Avsnitt 3 (Tjenestevilkår)
Det kan være at Visa Solution ikke er tilgjengelig for alle kvalifiserte kort. Videre kan Visa forhindre at kvalifiserte kort blir aktivert for Visa Solution.
Avsnitt 5 (Registrering og sikkerhet)
Hvis du velger å registrere deg eller aktivere et kvalifisert kort for Visa Solution, samtykker du i å gi oss sann, nøyaktig, aktuell og fullstendig informasjon om deg selv og oppdatere oss hvis informasjonen endres. Du bekrefter og sier deg enig i at Visa ikke har noe ansvar for manglende korrekt informasjon fra deg. Det inkluderer hvis du ikke mottar viktig informasjon og oppdateringer for Visa Solution. Hvis Visa har rimelig grunn til å mistenke at opplysninger du har gitt oss, er usanne, unøyaktige eller ufullstendige, kan Visa suspendere eller opphøre registrering for eller bruk av Visa Solution og nekte deg all nåværende eller fremtidig bruk av Visa Solution (eller deler av den).
Som en del av registreringen, er det påkrevd at du lager et brukernavn og i enkelte markeder kan det være påkrevd at du lager et passord. Disse opplysninger brukes til å verifisere deg når du bruker Visa Solution. Hvis du må lage et passord, bør du for sikkerhets skyld velge et passord som er unikt for Visa Solution, og huske brukernavnet og passordet utenat og ikke oppbevare notater om passordet på eller med en private datamaskin, nettbrett, mobilenhet eller en annen enhet du bruker for adgang til Visa Solution. Du har ansvar for å sikre konfidensialiteten til alle brukernavn og passord, hvis det er noen. Hvis du også velger å bli husket på av en enhet eller nettleser, eller kobler bruk av Visa Solution med en digital lommebok, på én eller flere enhet(er), er du ansvarlig for å ta vare på sikkerhet og adgang for enhver slik enhet. Det er viktig at du gjør dette. Visa er nemlig ikke ansvarlige for tap du pådrar deg som følge av uautorisert bruk av det kvalifiserte kortet hvis du gjorde deg skyldig i uforsvarlig bruk og usikret adgang til slik(e) enhet(er), og i noen tilfeller, kan utsteder holde deg ansvarlig for uautorisert bruk av kvalifisert konto. Du sier deg enig i å varsle Visa straks du blir oppmerksom på uautorisert bruk av brukernavn, passord, hvis aktuelt, eller kvalifisert kort i Visa Solution, eller hvis enheten(e) du har valgt å bli husket på, eller tilknyttet bruk av Visa Solution med en digital lommebok, er gått tapt eller stjålet eller på annen måte har fått uautorisert adgang, eller andre faktiske eller potensielle sikkerhetsbrudd knyttet til bruk av Visa Solution. Visa forbeholder seg retten til å fjerne kvalifiserte kort fra, eller suspendere eller oppheve bruk av Visa Solution og/eller, hvis du har et passord, krever Visa gjerne at du endrer passordet, hvis Visa tror at dette ikke lenger er sikkert.
Du er ansvarlig for personlig bruk av kvalifisert kort i Visa Solution og skal sikre fullt samsvar av bruk eller adgang til Visa Solution med disse vilkår.
Du bekrefter at Visa får sende en engangskode til e-posten og/eller mobiltelefonen når du bruker Visa Solution for å verifisere at det er deg.
Du velger funksjoner på den private enheten, blant annet fingeravtrykk, verifisering av ansikt og/eller enhetens PIN-kode («Passkeys») for Visa Solution, der det gjøres tilgjengelig av Visa. Bruken av Passkeys er underlagt avtalen mellom deg og produsenten av enheten. Fingeravtrykk fra deg, verifisering av ansiktsdata og/eller enhetens PIN-kode forlater ikke enheten, og det er ikke mulig for Visa å få adgang til dem. Du velger om du vil bruke Passkeys for å overføre en betaling, og du kan deaktivere egen bruk av Passkeys for Visa Solution hvis du kobler fra kortet eller fjerne enheten her.
Du må gjerne bruke Visa Solution på enhver enhet som tar overføring av e-handel, og i tilfeller der en forhandler du samhandler med støtter Visa Solution. Bruk også Passkeys til å godkjenne overføringer med Visa Solution på den private enheten. Det gjelder hvis enhet, plattform og/eller nettleser støtter Passkeys, du har aktivert Passkeys på en enhet og når bruk av Passkeys er gjort tilgjengelig av Visa.
Avsnitt 7 (Kostnader, gebyrer og skatter)
Du er selv ansvarlig for ervervelse av maskinvare, enhet, programvare, trådløs adgang og adgang til internett, og andre produkter som kreves for at du skal kunne bruke eller få adgang til Visa Solution, samt tilknyttede gebyrer, utlegg eller andre kostnader. Kostnader for SMS og data kan påløpe. Du er også fullt og helt ansvarlig for alle renter, gebyrer, kostnader eller utlegg av eventuelle kvalifiserte kort fra utsteder du bruker i tilknytning til Visa Solution og for eventuelle skatter eller skattemeldinger knyttet til bruk av Visa Solution.
Ifølge det vi nevner over, er Visa Solution en fri tjeneste.
Avsnitt 8 (Personvern)
Visa behandler personopplysninger om deg for å levere Visa Solution til deg (som avtalt i disse vilkår) og for kompatible formål. Du er ansvarlig for å sikre at personopplysninger tilknyttet kontoen din forblir tilstrekkelige og oppdaterte. Hvis du bruker andre tjenester driftet av utsteder, en forhandler eller enhver annen tredjepart (inkludert der disse tjenestene er tilgjengelige via Visa Solution), kan separate personvernerklæringer gjelde.
Avsnitt 10 (Tildeling av lisens)
Visa innvilger til deg en begrenset, uoppsigelig, allmenn lisens som ikke kan videreføres eller overføres til bruk av Visa Solution i samsvar med disse vilkår så lenge du er registrert hos Visa Solution. Til tross for det foregående, opphører lisensen i alle tilfeller når avtalen som utgjøres av disse vilkår opphører. Alle rettigheter som ikke er uttrykkelig gitt til deg, er forbeholdt Visa, tilknyttede selskaper og lisensgivere.
Avsnitt 13 (Garantifraskrivelse og ansvarsbegrensning)
VISAS ANSVAR FOR SKADER (SCHÄDEN) FORÅRSAKET AV SIMPEL UAKTSOMHET (LEICHTE FAHRLÄSSIGKEIT) SKAL VÆRE UTELUKKET.
DE TIDLIGERE NEVNTE ANSVARSBEGRENSNINGENE SKAL IKKE GJELDE FOR UFRAVIKELIG LOVFESTET ANSVAR, SPESIFIKT FOR ANSVAR SOM OPPSTÅR FRA GARANTIKRAV (GEWÄHRLEISTUNGSANSPRÜCHE), KRAV ETTER DEN ØSTERRIKSKE LOVEN OM PRODUKTANSVAR (PRODUKTHAFTUNGSGESETZ), OG ANSVAR FOR PERSONSKADER (PERSONENSCHÄDEN). I TILLEGG SKAL ANSVARSBEGRENSNINGEN IKKE GJELDE HVIS, OG I DEN UTSTREKNING VISA HAR PÅTATT SEG EN SPESIFIKK GARANTI ELLER EN SPESIFIKK FORPLIKTELSE I RELASJON TIL FORHOLDET SOM FORÅRSAKER SLIKT ANSVAR.
Avsnitt 16 (Modifisering av Visa Solution og disse vilkår; opphørt avtale)
Visa Solution er tilgjengelig på ubestemt tid inntil avtalen oppheves når som helst av deg eller Visa i samsvar med det nedenfor, som inkluderer angrerett i henhold til gjeldende lover.
Visa kan opphøre avtalen i disse vilkår om noen eller alle aspekter av Visa Solution. Da gir vi deg minst fjorten (14) dagers skriftlig forhåndsvarsel per e-post.
Visa kan, etter eget skjønn, gjøre forbedringer i noen eller alle aspekter av Visa Solution.
Du kan opphøre bruken av Visa Solution når som helst. Du melder deg fra Visa Solution hvis du følger instruksjonene under Kundestøtte på nettsiden for Visa Solution. Visa suspenderer, avbryter eller opphører gjerne adgang til eller bruk av Visa Solution når som helst, straks og uten forvarsel eller forpliktelse for deg, hvis du bryter noen av disse vilkår. Opphører du avtalen, er du videre ansvarlig for alle betalinger og andre forpliktelser du har pådratt deg under disse vilkår.
Avsnitt 17 A. (Varsler)
Du godtar at Visa sender deg varsler og andre meldinger via e-post for Visa Solution. All elektronisk kommunikasjon fra oss til deg regnes som «skriftlig» kommunikasjon og anses som levert til deg på datoen for faktisk mottak. Vi er ikke forpliktet til melde fra på papir om bruken av Visa Solution for deg.
Du må sikre at e-poster fra oss ikke blokkeres på e-postkontoen, og også at e-postadressen du har oppgitt til oss forblir gjeldende. I tillegg autoriserer du oss til å handle etter alle instruksjoner som gis av deg til oss på elektronisk vis.
Du må ha et eget brukernavn i Visa Solution for adgang til elektronisk informasjon eller for å utføre enhver aktivitet knyttet til kontoen på Visa Solution.
Avsnitt 17.G. (Skadesløsholdelse)
Du samtykker i å holde Visa-partene skadesløse, forsvare og holde dem skadesløse fra ethvert tap, ansvar, krav eller krav, skader, bøter og kostnader som følge av, i forbindelse med eller som følge av klanderverdige brudd på disse vilkår.
Avsnitt 17.H. (tvisteløsning og styrende lov)
- Du har rett til å sende oss en klage om Visa Solution. Vil du gjøre det, bruker du kontaktinformasjonen under. Visa håndterer klagen konfidensielt. Visa bekrefter mottatt klage straks og melder tydelig fra om iverksatte tiltak for å håndtere klagen minst tretti (30) dager etter at klagen er mottatt. Hvis Visa ikke klarte å løse klagen, sender du klagen inn på et hvilket som helst offisielt språk i EU for Europakommisjonens plattform, ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Klagen videresendes så til de lokale organer for tvisteløsning.
- Eventuelle tvister, krav eller årsaker til handling som oppstår som følge av eller i forbindelse med disse vilkår eller Visa Solution skal styres av og tolkes i henhold til østerrikske lover.
- Eventuelle tvister, krav eller årsaker til handling fra eller i forbindelse med disse vilkår eller Visa Solution skal løses innenfor de kompetente domstolene som har jurisdiksjon ved lov.
Avsnitt 17.I. (Tildeling) er slettet og skal ikke gjelde.
-
Følgende bestemmelser i underparagrafer i dette avsnitt 17.J.iii gjelder for forbrukere bosatt i Bulgaria og har forrang over de generelle bestemmelser i avsnitt 1 til 17.I.
Vi varsler deg på e-post om eventuelle endringer i disse vilkår, minst én (1) måned før slik endring trer i kraft. Vil du ikke akseptere endringen, opphører du bruken av Visa Solution. Hvis du ikke opphører bruken av Visa Solution før en slik endring trer i kraft, regner vi med at du har akseptert varslet endring.
All elektronisk kommunikasjon fra oss til deg regnes som mottatt av deg i samsvar med bestemmelsene etter bulgarsk lov om elektroniske dokumenter og elektroniske tillitstjenester og annen gjeldende lovgivning.
Du må gjerne bruke Visa Solution på enhver enhet som tar overføring av e-handel, og i tilfeller der en forhandler du samhandler med støtter Visa Solution. Bruk også Passkeys til å godkjenne en overføring med Visa Solution på den private enheten. Det gjelder hvis enhet, plattform og/eller nettleser støtter Passkeys, du har aktivert Passkeys på en enhet og når bruk av Passkeys er gjort tilgjengelig av Visa.
Hvis Visa ikke greide å løse en klage fra deg, må du gjerne henvise klagen til alternativ tvisteløsning for det generelle forliksrådet hos rådet for forbrukervern i Bulgaria (for mer informasjon, se rådets nettside: www.kzp.bg). Du kan også sende inn en klage gjennom ODR-plattformen som er levert av Europakommisjonen på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
Språk/Langue. Partene bekrefter å ha bedt om og samtykket i at denne avtalen og alle relaterte dokumenter, inkludert alle meldinger og kommunikasjon, kun skal utarbeides på engelsk. Les parties confirment avoir requis et consenti à ce que cette convention et tous les documents qui s’y rattachent, incluant tous les avis et communications, soient rédigés en langue anglaise seulement.
-
Ifølge avsnitt 7 (Kostnader, gebyrer og skatter) over, er Visa Solution en fri tjeneste.
Visa Solution er tilgjengelig på ubestemt tid inntil avtalen oppheves av deg eller Visa når som helst i samsvar med avsnitt 16 (Modifisering av Visa Solution og disse vilkår; opphørt avtale), inkludert angrerett ifølge gjeldende lover. Til tross for avsnitt 16, kan du eller Visa gå ut av disse vilkår hvis den andre parten varsles om det («obavijest o otkazu»). Vilkår utløper en (1) måned etter dato for levert varsel.
Du må gjerne bruke Visa Solution på enhver enhet som tar overføring av e-handel, og i tilfeller der en forhandler du samhandler med støtter Visa Solution. Bruk også Passkeys til å godkjenne en overføring med Visa Solution på den private enheten. Det gjelder hvis enhet, plattform og/eller nettleser støtter Passkeys, du har aktivert Passkeys på en enhet og når bruk av Passkeys er gjort tilgjengelig av Visa.
Alle Visa kredittkort, debetkort og forhåndsbetalte kort som kan brukes til e-handel og tilskrives en enkelt person kan brukes med Visa Solution. Visa er SRC Initiator (dvs. Visa håndterer utsjekking eller betaling på et nettsted for e-handel. Det gjør Visa på vegne av en forhandler) for andre ordninger (som Mastercard eller American Express). I slike tilfeller er kort fra disse ordninger også kvalifisert for bruk i Visa Solution.
Du gir klar og tydelig samtykke til at Visa kan overføre disse vilkår, og rettigheter og forpliktelser herunder til enhver tredjepart. En slik overføring trer i kraft når du blir varslet om overføringen.
Du har rett til å sende oss en klage om Visa Solution. Vil du gjøre det, bruker du kontaktinformasjonen under. Visa bekrefter mottatt klage straks og melder tydelig fra om iverksatte tiltak for å håndtere klagen minst tretti (15) dager etter at klagen er mottatt. Hvis Visa ikke klarte å løse klagen, sender du klagen inn på et hvilket som helst offisielt språk i EU for Europakommisjonens plattform, ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Klagen videresendes så til de lokale organer for tvisteløsning.
-
Ifølge avsnitt 7 (Kostnader, gebyrer og skatter) over, er Visa Solution en fri tjeneste. Visa Solution er tilgjengelig på ubestemt tid inntil den oppheves av deg eller Visa og kan oppheves når som helst.
Du har rett til å sende oss en klage om Visa Solution. Vil du gjøre det, bruker du kontaktinformasjonen under. Visa håndterer klagen konfidensielt. Visa bekrefter mottatt klage straks og melder tydelig fra om iverksatte tiltak for å håndtere klagen minst tretti (30) dager etter at klagen er mottatt. Hvis Visa ikke klarte å løse klagen, kan du rette klagen til Česká obchodní inspekce («ČOI»). Du kan sende inn klagen på et hvilket som helst offisielt språk i EU gjennom ODR-plattformen fra Europakommisjonen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Klagen blir deretter videresendt til ČOI. Du kan også kontakte ČOI i Tsjekkia via post eller personlig: Česká obchodní inspekce, Čstřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, e-post: [email protected]. Du finner mer informasjon på ČOIs nettside: https://www.coi.cz.
-
Du bekrefter at Visa Solution er tilgjengelig bare for bruk av deg i overføringer av utenlandsk valuta over landegrenser med forhandlere utenfor Fastlands-Kina. Enhver forhandler i Fastlands-Kina som tilbyr Visa Solution er kun autorisert til å gjøre dette for ikke-bosatte i Fastlands-Kina.
-
Følgende skal legges til slutten av avsnitt 17.H. (Tvisteløsning og styrende lov) for bosatte i Tyskland:
Europakommisjonen gir mulighet for å løse tvister på Online Dispute Resolution («ODR») plattform. ODR-plattformen kan nås via følgende lenke: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Visa er ikke forpliktet til og ei heller villig til å delta i slike tvisteløsninger.
Til tross for avsnitt om ansvarsbegrensning i del 13 (Garantifraskrivelse og ansvarsbegrensning) ovenfor, eller andre erklæringer med hensyn til Visas ansvarsbegrensning, gjelder følgende for bosatte i Tyskland:
VISAS KONTRAKTSMESSIGE OG LOVFESTEDE ANSVAR FOR SKADER FORÅRSAKET AV LETT UAKTSOMHET SKAL, UTEN HENSYN TIL DETS JURIDISKE GRUNNLAG, VÆRE BEGRENSET SOM FØLGER:
- (a) VISA SKAL VÆRE ANSVARLIG OPPTIL BELØPET AV DE PÅREGNELIGE SKADENE TYPISK FOR DENNE TYPEN KONTRAKT GRUNNET ET BRUDD PÅ MATERIELLE KONTRAKTSMESSIGE FORPLIKTELSER;
- (b) VISA SKAL IKKE VÆRE ANSVARLIGE GRUNNET ET BRUDD PÅ NOEN IKKE-MATERIELLE KONTRAKTSMESSIGE FORPLIKTELSER OG HELLER IKKE FOR LETT UAKTSOMT BRUDD PÅ NOEN ANNEN GJELDENDE PLIKT FOR OMSORG SOM GJELDER.
DE TIDLIGERE NEVNTE ANSVARSBEGRENSNINGENE SKAL IKKE GJELDE FOR NOE OBLIGATORISK LOVFESTET ANSVAR, SPESIFIKT FOR ANSVAR ETTER DEN TYSKE LOVEN OM PRODUKTANSVAR (PRODUKT-HAFTUNGSGESETZ), OG ANSVAR FOR UFORSVARLIG FORÅRSAKEDE PERSONLIGE SKADER. I TILLEGG SKAL SLIKE ANSVARSBEGRENSNINGER IKKE GJELDE HVIS, OG I DEN UTSTREKNING VISA HAR PÅTATT SEG EN SPESIFIKK GARANTI.
UNDERAVSNITT (a) OG (b) SKAL GJELDE I SAMSVAR MED VISAS ANSVAR FOR NYTTELØSE UTLEGG.
DU SKAL VÆRE FORPLIKTET TIL Å IVERKSETTE TILSTREKKELIGE TILTAK FOR Å UNNGÅ OG REDUSERE SKADER.
-
Til tross for bestemmelser om endring i avsnitt 16 (Endring av Visa Solution og disse vilkår; opphør) ovenfor eller andre erklæringer om endring og opphør, gjelder følgende for bosatte i Ungarn:
Visa kan, etter eget skjønn, endre eller endre disse vilkår med eller uten varsel til deg under følgende omstendigheter:
- (a) på grunn av årsaker utenfor Visas kontroll som gjør at Visa ikke kan levere Visa Solution eller noen del av den;
- (b) for å overholde en endring i gjeldende lover;
- (c) der en offentlig myndighet, domstol, EU-domstol eller institusjon pålegger Visa forpliktelser som har en direkte innvirkning på innholdet i disse vilkår og/eller Visa Solution;
- (d) der en endring gagner deg, inkludert, uten begrensning til ny ekstra funksjonalitet, sikkerhet og tekniske forbedringer, rettelser av tekniske feil, økt motstand, enda bedre teknisk funksjon for Visa Solutions, bedre flyt for brukere og fjerning av visse funksjoner som ikke lenger gir verdi til forbrukerne; og/eller
- (e) der det ikke lenger er økonomisk forsvarlig for Visa å tilby Visa Solution eller visse funksjoner i den.
Hvis de ovennevnte endringene er ufordelaktige for deg, skal Visa informere deg minst åtte (8) dager før dato for ikrafttredelse av gitte endring. Hvis du ikke godtar endringen av disse vilkår, har du rett til å oppheve avtalen når som helst.
Til tross for bestemmelser om endring i avsnitt 16 (Endring av Visa Solution og disse vilkår; avslutning) ovenfor, gjelder følgende bosatte i Ungarn:
Visa kan, etter eget skjønn opphøre, suspendere og/eller avbryte alle aspekter av Visa Solution og/eller disse vilkår med eller uten varsel til deg under følgende omstendigheter:
- (a) på grunn av årsaker utenfor Visas kontroll som gjør at Visa ikke kan levere Visa Solution eller noen del av den;
- (b) for å overholde en endring i gjeldende lover;
- (c) der en offentlig myndighet, domstol, EU-domstol eller institusjon pålegger Visa forpliktelser som har en direkte innvirkning på innholdet i disse vilkår og/eller Visa Solution;
- (d) der det ikke lenger er økonomisk forsvarlig for Visa å tilby Visa Solution eller visse funksjoner i den;
- (e) der Visa bestemmer seg for å slutte å levere Visa Solution i Ungarn;
- (f) der den samme eller en lignende løsning tilbys av utsteder eller en annen Visa-partner;
- (g) der du bryter vilkår;
- (h) der Visa mistenker svindel eller ulovlig, uautorisert eller upassende atferd, inkludert uten begrensning der du gir Visa ufullstendig, unøyaktig eller usann informasjon og/eller som indikert av Visas verktøy for overvåkning av svindel;
- (i) der Visas sikkerhetssystemer observerer mistenkelig atferd på kontoen for Visa Solution; og/eller
- (j) som følge av sanksjoner knyttet til sanksjoner.
Hvis du har en klage på Visa Solution, har du rett til å sende den til Budapest Conciliation Body (postadresse: H-1253 Budapest, POB 10; e-post: [email protected]; send på nett: https://uj.bekeltetes.hu/publikus/online-ugy-inditas; sete: H- 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111; telefon: +36 (1) 488 21 31; nettside for mer informasjon: https://bekeltet.bkik.hu).
Du kan sende inn klagen på et hvilket som helst offisielt språk i EU gjennom ODR-plattformen fra Europakommisjonen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Du kan også sende inn en klage om postadressen Ungarn til rette forbrukerombud. Har du ikke postadresse i Ungarn, går du til Budapests forbrukerombud (sete- og postadresse: H-1117 Budapest, Prielle Kornélia u. 4/b; e-post: [email protected]; telefon: 06 (1) 450 25 98).
Språket i kontrakten basert på disse vilkår skal være ungarsk.
Kontrakten basert på disse vilkår kan ikke anses som en skriftlig kontrakt.
Teksten i disse vilkår merket med store bokstaver og/eller merket med fet skrift er forskjellig fra de juridiske bestemmelser og standard avtalepraksis. Når du bruker tjenestene, godtar du også disse vilkår.
-
Visa Solution tilbys i India av Visa Worldwide Pte. Limited.
-
I hele den perioden du tilbys Visa Solution, må Visa Solution overholde alle krav til samsvar ifølge EU-direktiv 2019/770, og som er implementert i maltesiske lover av Digital Content and Digital Services Contracts Regulations (Subsidiary Legislation 378.20).
Til tross for bestemmelser om endring i avsnitt 16 (Endring av Visa Solution og disse vilkår; opphør) ovenfor eller andre erklæringer om endring og opphør, gjelder følgende for bosatte på Malta:
Visa kan, etter eget skjønn endre, modifisere, og/eller gjøre forbedringer i noen eller alle aspekter av Visa Solution og/eller disse vilkår med eller uten varsel til deg under følgende omstendigheter:
- (a) på grunn av årsaker utenfor Visas kontroll som gjør at Visa ikke kan levere Visa Solution eller noen del av den;
- (b) for å overholde en endring i gjeldende lover;
- (c) der en offentlig myndighet, domstol, EU-domstol eller institusjon pålegger Visa forpliktelser som har en direkte innvirkning på innholdet i disse vilkår og/eller Visa Solution;
- (d) der en endring gagner deg, inkludert, uten begrensning til ny ekstra funksjonalitet, sikkerhet og tekniske forbedringer, rettelser av tekniske feil, økt motstand, enda bedre teknisk funksjon for Visa Solutions, bedre flyt for brukere og fjerning av visse funksjoner som ikke lenger gir verdi til forbrukerne;
- (e) der det ikke lenger er økonomisk forsvarlig for Visa å tilby Visa Solution eller visse funksjoner i den; og/eller
- (f) der Visa bestemmer seg for å slutte å levere Visa Solution eller noen del av den på Malta.
Til tross for paragrafer om opphørt avtale i avsnitt 16 ovenfor, kan Visa opphøre, avbryte og/eller suspendere noen eller alle aspekter av Visa Solution og/eller disse vilkår etter eget skjønn. Da gir vi deg minst én (1) måneds varsel med mindre det er alvorlig grunnlag for umiddelbar opphørt avtale, skissert i listen nedenfor. I så fall kan Visa opphøre uten forvarsel, nemlig:- (a) på grunn av årsaker utenfor Visas kontroll som gjør at Visa ikke kan levere Visa Solution eller noen del av den;
- (b) for å overholde en endring i gjeldende lover;
- (c) der en offentlig myndighet, domstol, EU-domstol eller institusjon pålegger Visa forpliktelser som har en direkte innvirkning på innholdet i disse vilkår og/eller Visa Solution;
- (d) der det ikke lenger er økonomisk forsvarlig for Visa å tilby Visa Solution;
- (e) der Visa bestemmer seg for å slutte å levere Visa Solution på Malta;
- (f) der den samme eller en lignende løsning tilbys av utsteder eller en annen Visa-partner;
- (g) der du bryter vilkår;
- (h) der Visa mistenker svindel eller ulovlig, uautorisert eller upassende atferd, inkludert uten begrensning der du gir Visa ufullstendig, unøyaktig eller usann informasjon;
- (i) der Visas sikkerhetsverktøy observerer mistenkelig atferd på kontoen for Visa Solution; og/eller
- (j) som følge av sanksjoner knyttet til sanksjoner.
-
Hvis du er bosatt i Polen og du har registrert deg etter 2. august 2024, gjelder følgende bestemmelser for deg i stedet for de respektive nummererte avsnittene ovenfor:
FORTALE:
VIKTIG: LES NØYE GJENNOM FØLGENDE TJENESTEVILKÅR («VILKÅR») for VISA SOLUTION. VED Å AKSEPTERE DISSE VILKÅRENE ERKJENNER DU AT DU FORSTÅR OG GODTAR ALLE DISSE VILKÅRENE.
Visa Solution gjelder med forbehold om at kortinnehaver er kvalifisert. Der utstederen leverer Click to Pay i forbindelse med kvalifiserende kort, betyr det at Visa ikke tilbyr Visa Solution i forhold til slike kvalifiserte kort. Følgelig forstår du at når utstederen leverer Click to Pay i forbindelse med kvalifiserte kort, er du ikke kvalifisert for Visa Solution med hensyn til slike kvalifiserte kort.
Hvis utstederen begynner å levere Click to Pay i forbindelse med kvalifiserte kort i løpet av kontraktsperioden og:- a) du registrerer deg for Click to Pay-tjenesten som tilbys av utstederen din i forhold til ditt/dine kvalifiserte kort, betyr det at Visa ikke lenger leverer Visa Solution for slike kvalifiserte kort, og i slike tilfeller vil Visa varsle deg om dette og enten (i) be om ditt samtykke for tildeling av disse vilkårene under klausul 17 i nedenfor eller (ii) si opp disse vilkårene ved å gi deg minst tretti (30) dagers varsel;
- b) du ikke melder deg inn i Click to Pay-tjenesten som utstederen tilbyr i forbindelse med ditt/dine kvalifiserte kort, vil Visa fortsette å tilby Visa Solution for slike kvalifiserte kort til deg.
Visa samordner gjerne med utsteder (utsteder deler blant annet informasjon du oppgav for å registrere deg på Visa Solution) for å sikre sømløse tjenester som passer for deg. Hvis du ikke kvalifiserer for Visa Solution, forstår du at du, selv om du bekrefter disse vilkår, ikke inngår en avtale med Visa og at de øvrige vilkår ikke gjelder. Begrep med store bokstaver er definert i disse vilkår.
1. Visa Solution
Denne bestemmelsen gjelder fullt ut for deg med følgende avsnitt som erstatter det sjette avsnittet fra det respektive avsnittet ovenfor:Når du bruker Visa Solution, overfører vi kortinformasjon fra deg til forhandler, eller en annen aktuell tredjepart for at de skal få behandle overføringen. Visa genererer gjerne et tall som erstatter nummeret til kvalifisert betalingskonto fra Visa (et token). Det skal brukes for å sikre kvalifiserte kort. Du godtar at forhandler eller annen aktuell tredjepart formidler informasjon om overføringen til det aktuelle nettverket for kvalifiserte kort og at overføringen betales av valgte kvalifiserte kort. Du bekrefter at lagret eller oppgitt kontoinformasjon på Visa Solution, er oppgitt av deg eller, i visse jurisdiksjoner, på vegne av deg eller utsteder eller en forhandler eller tredjepart, og at den inneholder opplysninger om privatøkonomi. Du får bare bruke kvalifiserte kort for Visa Solution hvis utsteder anser deg som kortets innehaver eller autorisert bruker og navnet ditt vises på det kvalifiserte kortet. Du er forpliktet til å oppgi og oppbevare kortopplysningene og annen informasjon du lagrer i Visa Solution eller oppgir gjennom bruk av Visa Solution, fullstendig og nøyaktig. Du må kun bruke gyldige e-postadresser og telefonnumre som eies eller kontrolleres av deg. Selv om Visa gjerne utfører visse sikkerhetskontroller av kortopplysningene for Visa-kort, er ikke Visa ansvarlig for nøyaktigheten av kortopplysningene eller annen informasjon du oppgir, for eksempel om kortopplysningene er aktuelle og oppdaterte.2. Viktig varsel om overføringer for deg
Denne bestemmelsen gjelder fullt ut for deg med følgende avsnitt lagt til på slutten av dette avsnittet:VISA KAN LØSE PROBLEMER KNYTTET TIL BRUK ELLER FUNKSJON AV VISA SOLUTION OG IKKKE MED OVERFØRINGEN SOM ER GJORT MED FORHANDLEREN.3. Tjenestevilkår
Denne bestemmelsen gjelder ikke for deg.4. Kvalifisering
Denne bestemmelsen gjelder fullt ut for deg med følgende avsnitt som erstatter det sjette avsnittet fra det respektive avsnittet ovenfor:(iv) kortinnehaveren eller den autoriserte brukeren av ett eller flere kvalifiserte kort, og hvis konto relatert til det kvalifiserte kortet ikke er stengt eller suspendert av banken.5. Registrering og sikkerhet
Denne bestemmelsen gjelder fullt ut for deg bortsett fra det andre til det siste avsnittet i det respektive avsnittet ovenfor, som ikke gjelder for deg, og med følgende avsnitt som erstatter det fjerde avsnittet fra det respektive avsnittet ovenfor:Som en del av registreringen, er det påkrevd at du lager et brukernavn og i enkelte markeder kan det være påkrevd at du lager et passord. Disse opplysninger brukes til å verifisere deg når du bruker Visa Solution. Hvis du må lage et passord, bør du for sikkerhets skyld velge et passord som er unikt for Visa Solution, og huske brukernavnet og passordet utenat og ikke oppbevare notater om passordet på eller med en private datamaskin, nettbrett, mobilenhet eller en annen enhet du bruker for adgang til Visa Solution. Du har ansvar for å sikre konfidensialiteten til alle brukernavn og passord, hvis det er noen. Hvis du også velger å bli husket på av en enhet eller nettleser, eller kobler bruk av Visa Solution med en digital lommebok, på én eller flere enhet(er), er du ansvarlig for å ta vare på sikkerhet og adgang for enhver slik enhet. Det er viktig at du gjør dette siden Visa ikke er ansvarlig for eventuelle tap du pådrar deg som følge av uautorisert bruk av ditt kvalifiserte kort, med mindre det er forårsaket av omstendigheter som Visa er ansvarlig for i henhold til Sivillovboken. Du sier ja til å varsle Visa straks om all uautorisert bruk av brukernavn og passord, hvis det er aktuelt, eller kvalifiserte kort i Visa Solution, eller hvis enheten(e) du har valgt å bli husket, eller koblet bruken av Visa Solution med en digital lommebok, er tapt eller stjålet eller ellers har lidd under uautorisert adgang, eller alle andre faktiske eller potensielle sikkerhetsbrudd knyttet til bruken av Visa Solution. I tilfelle uautorisert bruk eller avsløring av dine verifiseringsdetaljer og/eller kvalifiserte kort i Visa Solution, kan Visa fjerne dine kvalifiserte kort fra, eller suspendere eller avslutte din bruk av, Visa Solution. Visa informerer deg om suspensjon eller opphør av bruken av Visa Solution, og i et slikt varsel oppgir Visa årsakene til dette. Hvis du har et passord, kan Visa minne deg på å endre det.10. Innvilgning av lisens
Visa innvilger til deg en begrenset, uoppsigelig, allmenn lisens som ikke kan videreføres eller overføres til bruk av Visa Solution i samsvar med disse vilkår så lenge du er registrert hos Visa Solution. Til tross for det foregående, opphører lisensen i alle tilfeller når avtalen som utgjøres av disse vilkår opphører. Alle rettigheter som ikke er uttrykkelig gitt deg er reservert av Visa, dets tilknyttede selskaper og dets lisensgivere.11. Tilbakemeldinger og klager
Hvis du sender inn tilbakemelding eller forslag om hvordan vi kan forbedre Visa Solution, kan vi bruke tilbakemeldinger eller forslag uten forpliktelse for deg. For å unngå tvil sier vi bare at avsnittet gjelder ikke forbrukerklager. De finner du rett under.
Du har rett til å sende oss en klage om Visa Solution. Vil du gjøre det, bruker du kontaktinformasjonen under. Visa bekrefter straks, og ikke senere enn innen to (2) dager, at klagen er mottatt, og innen fjorten (14) dager etter mottatt klage, svarer vi skriftlig eller på e-post og forteller om iverksatte tiltak for å håndtere klagen. Hvis Visa ikke klarte å løse klagen, sender du klagen inn på et hvilket som helst offisielt språk i EU for Europakommisjonens plattform, ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Klagen videresendes så til de lokale organer for tvisteløsning.
13. Garantifraskrivelse og ansvarsbegrensning
VISA SKAL VÆRE ANSVARLIG FOR MANGLENDE YTELSE ELLER UPASSENDE UTFØRELSE AV DENNE AVTALEN, MED MINDRE MANGLENDE YTELSE ELLER UPASSENDE YTELSE ER EN KONSEKVENS AV OMSTENDIGHETER SOM VISA IKKE ER ANSVARLIG FOR (I HENHOLD TIL ARTIKKEL 471 I SIVILLOVBOKEN). DETTE GJELDER OGSÅ FOR: (I) DIN BRUK AV ELLER MANGLENDE EVNE TIL BRUKE VISA SOLUTION, HERUNDER AT UTSTEDER NEKTER AUTORISASJON AV, ELLER EN FORHANDLER NEKTER AKSEPT AV EN OVERFØRING; (II) ALLE VARER, TJENESTER ELLER INFORMASJON SOM ER INNKJØPT ELLER MOTTATT FOR VISA SOLUTION, INKLUDERT MANGLENDE EVNE FRA DEG TIL Å MOTTA ELLER RETURNERE SLIKE VARER, TJENESTER ELLER INFORMASJON; (III) TVISTER MELLOM DEG OG EN FORHANDLER, (IV) ENHVER UNØYAKTIGHET, UFULLSTENDIGHET ELLER FEILINFORMASJON SOM FINNES I EVENTUELL INFORMASJON FORMIDLET VIA VISA SOLUTION, SOM ER OPPGITT AV UTSTEDER ELLER ANDRE TREDJEPARTER; (V) UAUTORISERT ADGANG TIL, ELLER ENDRING ELLER TAP AV OVERFØRINGER, OPPLYSNINGER ELLER ANNEN SANKET LAGRET ELLER SENDT INFORMASJON for VISA SOLUTION, (VI) ENHVER ANNEN BRUK AV VISA SOLUTION FRA DEG. VISA SKAL HELLER IKKE VÆRE ANSVARLIG FOR MANGLENDE OPPFYLLELSE AV FORPLIKTELSER I DISSE VILKÅR PÅ GRUNN AV FORCE MAJEURE.
INGENTING I DISSE VILKÅRENE UTELUKKER VISA-PARTENES ANSVAR FOR EVENTUELLE HENDELSER SOM VISA ER ANSVARLIG FOR I SAMSVAR MED BESTEMMELSENE I SIVILLOVBOKEN.
14. Ingen tilslutning; tvister med forhandlere
Med mindre det er forårsaket av omstendigheter som Visa er ansvarlig for i henhold til Sivillovboken, gir Visa ikke tilslutning til eller sponser, og er ikke ansvarlig for: (i) utstedere eller operatører av betalingsnettverk eller digitale lommebøker eller andre tredjeparter som bidrar til å tilrettelegge opplevelsen av utsjekking eller som du kan bruke i tilknytning til Visa Solution; (ii) varene eller tjenestene innkjøpt eller overføringer gjort i tilknytning til Visa Solution; (iii) å innfri eller oppfylle varer eller tjenester innkjøpt eller transaksjoner gjort i tilknytning til Visa Solution; og (iv) forhandlerne hvis varer eller tjenester kan kjøpes av eller med hvem en transaksjon er gjort i tilknytning til Visa Solution.
15. Tredjeparters nettsider, innhold og ressurser
Visa Solution er gjerne tilgjengelig via tredjeparter som tilrettelegger overføringen, inkludert på nettsider, domener eller apper, og sier gjerne ja til at du kobler til eller får adgang på tilkoblinger til slike tredjeparter eller tredjeparts nettsider, innhold og hjelpemidler, inkludert sosiale medier. Du bekrefter at Visa ikke har kontroll over og heller ikke nødvendigvis er enig med synspunktene, meningene eller innholdet til slike tredjeparter eller nettsider, domener, apper, innhold eller hjelpemidler, gjort tilgjengelige av selskaper eller personer andre enn Visa. Med mindre det er forårsaket av omstendigheter som Visa er ansvarlig for i henhold til Sivillovboken, bekrefter og sier du deg enig i at Visa ikke er ansvarlig for tilgjengeligheten av slike nettsider, domener, apper, innhold eller hjelpemidler. Med mindre det er forårsaket av omstendigheter som Visa er ansvarlig for i henhold til Sivillovboken, bekrefter du videre at Visa ikke er ansvarlig for deg når det gjelder tap eller skade som følge av disse tredjeparter, inkludert tredjeparts nettsider, domener, apper, innhold eller hjelpemidler, inkludert tap eller skade i forbindelse med innkjøp som behandles gjennom Visa Solution.
16. Modifisering av Visa Solution og disse vilkårene; avslutning
Visa kan si opp, suspendere eller avbryte Visa Solution under følgende omstendigheter, midlertidig eller permanent på minst tretti (30) dagers varsel for deg:
i) der Visa bestemmer seg for å slutte å levere Visa Solution i Polen; og/eller
ii) på grunn av årsaker utenfor Visas kontroll som gjør at Visa ikke kan levere Visa Solution.
Visa informerer deg om suspensjon eller opphør av Visa Solution som indikerer årsaker til dette.
Visa kan endre disse vilkår eller Visa Solution av følgende grunner:
(i) en endring av loven som resulterer i en forpliktelse til å endre disse vilkår eller Visa Solution.
(ii) offentlige myndigheter, domstoler, EUs domstoler eller institusjoner som pålegger forpliktelser for Visa. Felles for disse er at de har en direkte innvirkning på innholdet av disse vilkår; dette gjelder imidlertid ikke noen endring av bestemmelser som er urettferdige for forbrukere i henhold til artikkel 385(1) § 1 i loven av 23. april 1964. - Civil Code;
(iii) for å introdusere ny, ekstra funksjonalitet til Visa Solution;
(iv) for å gjøre tekniske forbedringer av funksjonen til Visa Solution; og/eller
(v) for å introdusere styrket sikkerhet, inkludert nytt vern av personopplysninger.
Skulle vilkår endres for dette avsnittet, betyr det bare at Visa føyer til nye, sletter eller endrer relevante bestemmelser knyttet til endringens årsak, og bare den grad det er nødvendig for å innføre den foreslåtte endringen.
Visa gir deg tretti (30) dagers forhåndsvarsel på e-post om kommende endringer. Varselet angir årsaken og begrunnelsen for å innføre endringen. Hvis du ikke godtar endringene, har du rett til å opphøre bruken av Visa Solution når som helst.
Bortsett fra endringene angitt i avsnittet ovenfor, kan Visa endre og/eller endre ethvert aspekt av Visa Solution og/eller disse vilkår, midlertidig eller permanent, inkludert tilgjengeligheten av enhver del av Visa Solution med klart og tydelig samtykke fra deg. Da gir vi deg minimum tretti (30) dagers varsel før aktiviteten over fortsetter. I et slikt varsel indikerer Visa omfanget av de foreslåtte endringer, dato for implementering og forespørsel om at du sier ja til disse endringene. Hvis du ikke godtar slik endring og/eller modifisering, opphører Visa bruken av Visa Solution.]
Selv om det motsatte er fastsatt av disse vilkår, kan Visa når som helst suspendere, avbryte eller oppheve adgangen til eller bruk av Visa Solution straks hvis du bryter punkt 12 i disse vilkår («brukeratferd»). Visa informerer deg om suspensjon eller opphør av bruken av eller adgang til Visa Solution, og i et slikt varsel oppgir Visa årsakene til dette. Opphører du avtalen, er du videre ansvarlig for alle betalinger og andre forpliktelser du har pådratt deg under disse vilkår.
Du kan opphøre bruken av Visa Solution når som helst, inkludert hvis du ikke er fornøyd med endringer vi gjør i vilkår. Du melder deg fra Visa Solution hvis du følger instruksjonene under Kundestøtte på nettsiden for Visa Solution. [Hvis du registrerer deg for Visa Solution via utsteder eller en annen Visa-partner, skal du opphøre tidligere bruk av Visa Solution gitt under disse vilkår. Mangel på slik avslutning utgjør grunnlag for at Visa kan opphøre bruken av Visa Solution gitt under disse vilkår. Visa vil varsle deg om opphør og begrunnelse.
17. A. Varsler
Denne bestemmelsen gjelder fullt ut for deg med følgende avsnitt som erstatter det første avsnittet fra det respektive avsnittet ovenfor:
Du godtar at Visa kan gi deg varslinger og andre avsløringer for Visa Solution via e-post, oppslag på nettsiden eller andre former for elektronisk kommunikasjon. All informasjon som kreves av loven vil bli gitt på et holdbart medium.
17. E. Fortolkning.
Ord som «herav», «heri» og «herunder», skal bety og henvise til alle disse vilkår, i stedet for en spesifikk del av disse. Begrepet «inkludert» betyr «inkludert, uten begrensning». Når det brukes i dette, skal entall inkludere flertall, flertall skal inkludere entall, og bruk av kjønn skal gjelde for alle kjønn.
17. G. Erstatning.
Denne bestemmelsen gjelder ikke for deg.
17. I. Overdragelse.
Du kan ikke føre over disse vilkår, i kraft av loven eller på annen måte, uten Visas skriftlige forhåndssamtykke. Hvis disse vilkår og rettigheter og forpliktelser herunder gis over til tredjeparter, får du minst fjorten (14) dagers varsel av Visa Visa opphører disse vilkår hvis uttrykkelig samtykke fra deg ikke hentes inn innen angitt tidsrom.
-
Ifølge avsnitt 7 (Kostnader, gebyrer og skatter) over, er Visa Solution en fri tjeneste. Visa Solution er tilgjengelig på ubestemt tid inntil avtalen oppheves av deg eller Visa når som helst i samsvar med avsnitt 16 (Modifisering av Visa Solution og disse vilkår; opphørt avtale), inkludert angrerett ifølge gjeldende lover.
Du har rett til å sende oss en klage om Visa Solution. Vil du gjøre det, bruker du kontaktinformasjonen under. Visa håndterer klagen konfidensielt. Visa bekrefter mottatt klage straks og melder tydelig fra om iverksatte tiltak for å håndtere klagen minst tretti (30) dager etter at klagen er mottatt. Du kan sende inn klagen på et hvilket som helst offisielt språk i EU gjennom ODR-plattformen fra Europakommisjonen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Du må gjerne bruke Visa Solution på enhver enhet som tar overføring av e-handel, og i tilfeller der en forhandler du samhandler med støtter Visa Solution. Bruk også Passkeys til å godkjenne en overføring med Visa Solution på den private enheten. Det gjelder hvis enhet, plattform og/eller nettleser støtter Passkeys, du har aktivert Passkeys på en enhet og når bruk av Passkeys er gjort tilgjengelig av Visa.
Visas skatteidentifikasjonsnummer er 94-1721694.
-
Ifølge avsnitt 7 (Kostnader, gebyrer og skatter), er Visa Solution en fri tjeneste. Visa Solution er tilgjengelig på ubestemt tid inntil avtalen oppheves av deg eller Visa, og den kan oppheves av deg eller Visa når som helst i samsvar med avsnitt 16 (Endring av Visa Solution og disse vilkår; opphør), som inkluderer angrerett ifølge gjeldende lover, benyttet når som helst på samme måte som spesifisert i del 16.
Følgende formulering skal legges til i begynnelsen av avsnitt 13 (Garantifraskrivelse og ansvarsbegrensning):
SÅ LANGT DET TILLATES AV GJELDENDE LOV
Til tross for bestemmelser i første paragraf, avsnitt 16 (Endring av Visa Solution og disse vilkår; opphørt avtale), der Visa etter eget skjønn bestemmer seg for å opphøre, suspendere eller avbryte Visa Solution, eller for å vesentlig endre eller modifisere noen eller alle aspekter av Visa Solution, varsles du på forhånd av Visa hvis det er rimelig intensjon for å gjøre det.
Følgende avsnitt skal legges til på slutten av punkt 17. H. (Tvisteløsning og gjeldende lov):
Europakommisjonen gir mulighet for å løse tvister på Online Dispute Resolution («ODR») plattform. ODR-plattformen kan nås via følgende lenke: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Følgende avsnitt skal legges til på slutten av disse vilkår:
Når du registrerer deg eller aktiverer et kvalifisert kort for Visa Solution og når du bruker eller deltar videre på Visa Solution, bekrefter du og sier deg enig i at du har lest, forstått og godtar alle bestemmelsene i disse vilkår, inkludert, men ikke begrenset til, bestemmelsene i følgende avsnitt: del 1 (Visa Solution), del 2 (Viktig varsel om overføringer for deg), del 5 (Registrering og sikkerhet), del 7 (Kostnader, gebyrer og skatter),del 8 (Personvern), del 13 (Garantifraskrivelse og ansvarsbegrensning), del 14 (Ingen tilslutning; tvister med forhandlere), del 15 (Tredjeparts nettsider, innhold og ressurser), del 16 (Modifisering av Visa Solution og disse vilkår; avslutning), del 17 (Generelle vilkår), del: henholdsvis A (Varsler), G (Erstatning) og H (Tvisteløsning og styrende lov).
-
Ifølge avsnitt 7 (Kostnader, gebyrer og skatter) over, er Visa Solution en fri tjeneste. Visa Solution er tilgjengelig på ubestemt tid inntil avtalen oppheves av deg eller Visa når som helst i samsvar med avsnitt 16 (Modifisering av Visa Solution og disse vilkår; opphørt avtale), inkludert angrerett ifølge gjeldende lover.
Du har rett til å sende oss en klage om Visa Solution. Vil du gjøre det, bruker du kontaktinformasjonen under. Visa håndterer klagen konfidensielt fra deg. Visa bekrefter mottatt klage straks og melder tydelig fra om iverksatte tiltak for å håndtere klagen minst tretti (30) dager etter at klagen er mottatt. Hvis Visa ikke løse klagen, kan du rette klagen til Slovenská obchodná inšpekcia («SOI»). Du kan sende inn klagen på et hvilket som helst offisielt språk i EU gjennom ODR-plattformen fra Europakommisjonen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Klagen blir deretter videresendt til SOI. Du kan også kontakte SOI i Slovakia per post eller personlig: Slovenská obchodná inšpekcia, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, E-post: [email protected]. Du finner mer informasjon på SOIs nettside: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
-
Ifølge avsnitt 7 (Kostnader, gebyrer og skatter) over, er Visa Solution en fri tjeneste.
Visa Solution er tilgjengelig på ubestemt tid inntil avtalen oppheves av deg eller Visa når som helst i samsvar med avsnitt 16 (Modifisering av Visa Solution og disse vilkår; opphørt avtale), inkludert angrerett ifølge gjeldende lover.
Du har rett til å sende oss en klage om Visa Solution. Vil du gjøre det, bruker du kontaktinformasjonen under. Visa håndterer klagen konfidensielt fra deg. Visa løser helst tvister på en minnelig måte. Visa bekrefter mottatt klage straks og melder tydelig fra om iverksatte tiltak for å håndtere klagen minst tretti (30) dager etter at klagen er mottatt. Visa anerkjenner ingen leverandører for å løse forbrukertvister utenfor domstolen i saker der en forbruker søker om å løse forbrukertvister utenfor domstolen på rettslig grunnlag (Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov). Hvis Visa ikke klarte å løse klagen, sender du klagen inn på et hvilket som helst offisielt språk i EU for Europakommisjonens plattform, ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Klagen videresendes så til de lokale organer for tvisteløsning.
Du gir klar og tydelig samtykke til at Visa kan overføre disse vilkår, og rettigheter og forpliktelser herunder til enhver tredjepart. En slik overføring trer i kraft når du blir varslet om overføringen.
-
Ifølge avsnitt 7 (Kostnader, gebyrer og skatter) over, er Visa Solution en fri tjeneste. Visa Solution er tilgjengelig på ubestemt tid inntil avtalen oppheves av deg eller Visa og kan stenges ned når som helst i samsvar med avsnitt 16 (Modifisering av Visa Solution og disse vilkår; avslutning), som inkluderer angrerett i henhold til gjeldende lover.
Følgende ordlyd skal legges til i begynnelsen av avsnitt 13 (Garantifraskrivelse og ansvarsbegrensning) ovenfor for bosatte i Spania:
SÅ LANGT DET FØLGER GJELDENDE LOV
Til tross for bestemmelser om endring og opphør i avsnitt 16 (Endring av Visa Solution og disse vilkår; opphør) ovenfor eller andre erklæringer om endring og opphør, gjelder følgende for bosatte i Spania:
Visa varsler deg i rimelig tid på forhånd hvis vi har planlegger vesentlig endring, suspendering, avbrudd eller opphør av Visa Solution og/eller disse vilkår.
Følgende skal legges til slutten av avsnitt 17. h. (Tvisteløsning og styrende lov) for innbyggere i Spania:
Europakommisjonen gir deg mulighet til å løse tvister på Online Dispute Resolution («ODR») plattform. ODR-plattformen kan nås via følgende lenke: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
K. Overlevelse.
Til tross for opphør av disse vilkår, fortsetter disse vilkår å gjelde for all bruk av Visa Solution før opphøret. Alle punkter i disse vilkårene som etter sin art bør overleve opphør, skal overleve ethvert opphør av disse vilkårene eller din bruk av Visa Solution, inkludert, uten begrensning, paragrafen om tvisteløsning og styrende lov.
L. Kontakt oss.
Hvis du har spørsmål om Visa Solution, går du til Ofte stilte spørsmål på nettsiden. Finner du ikke svar på spørsmålene under Ofte stilte spørsmål, kan du kontakte oss per post hos Visa U.S.A. Inc., Visa Solution, 900 Metro Center Blvd., Foster City, CA 94404-2172, USA, eller kontakt oss.
Sist oppdatert: 1. juli 2024
© 2024 Visa. Med enerett.