Fire måter å redusere kostnader på
Det koster mindre å holde eksisterende kunder fornøyde enn å finne nye. Du kan fort bruke store summer når du skal tiltrekke deg de som ikke allerede kjenner til varemerket ditt. Men, når det gjelder de eksisterende kundene dine er mye av jobben allerede gjort. Ved å ta godt vare på eksisterende kunder sørger du ikke bare for tilbakevendende kunder, du skaper også merkevareambassadører.
Målet er å få dem til å kjenne seg spesielle ved å gi dem oppmerksomhet, belønne dem for å stadig komme tilbake, og oppfordre dem til å spre ordet om deg både online og offline.
Tips
- Merk deg at kjøpshistorikk kan brukes som grunnlag for lojalitetsinsentiver. Det trenger ikke koste deg mye, en håndskrevet melding som du legger ved en bestilling holder lenge.
- Sørg for at oppfølgingen og kundesupporten din er like bra som dine personlige interaksjoner eller salgsservice på nett.
- Invester i et godt CRM-system. Det finnes mange rimelige alternativer som er enkle å bruke og effektive når det kommer til å pleie kundeforholdene dine.
Prøv en nettbasert faktureringstjeneste
Små foretak bruker ofte mer tid og penger enn de trenger for å holde styr på kontoene sine. Du trenger kanskje ikke et omfattende regnskapsprogram for å håndtere økonomien din. Det finnes mange brukervennlige apper som kan gjøre jobben minst like bra som de kompliserte programmene. En nettbasert faktureringstjeneste kan hjelpe deg å håndtere faktureringsprosessen mer effektivt slik at du kan få betalt raskere. her.
Bruk et nettsideverktøy
Som WordPress eller Squarespace. De egner seg best for å hjelpe små foretak med å sette opp en velfungerende nettside på et par dager. De er brukervennlige, krever lite teknisk kunnskap og har tydelige klikk-og-dra-funksjoner. Med malene deres kan du også tilpasse det visuelle uttrykket til ditt foretak.
Test "gjør-det-selv"-markedsføring
Det finnes mange forskjellige måter å markedsføre foretaket ditt på, og de fleste krever ikke stort mer enn tid og kreativitet. Her er fire eksempler på "gjør-det-selv"-markedsføring:
- Lær deg grunnleggende SEO: Du har kanskje allerede betalt for en nettside? Få den til å jobbe for deg ved å sørge for at den er lett å finne. Del innhold og lær mer om kundene dine: Hvor befinner de seg? Hva lurer de på om foretaket ditt? Å tilby svar via et forum, en blogg eller en sosial kanal er en anbefalt måte å starte en samtale på.
- Bygg en database: Lag et nyhetsbrev for nettsiden eller bloggen din. Det gir deg muligheten til å tilby gratis nedlastinger, rabatter, eller gaver til kunder som er villige til å få jevnlige oppdateringer fra deg.
- Utvid nettverket ditt: Gjennom ulike nettverk kan du komme i kontakt med potensielle kunder og lignende foretak.
- Tips: Be kundene om å skrive omtaler, og ikke glem å takke dem, og tilby gaver ved kjøp over en viss sum. Om kunden ikke allerede har skrevet en omtale, så kan du være sikker på at de kommer til å gjøre det.
Klar for å ta markedsføringen din til det neste nivået?
Se våre anbefalte løsninger.
Anbefalte verktøy og tjenester
Oppdag verktøyene og tjenestene du trenger for å være tilgjengelig 24/7
Relaterte artikler
Digitale betalingsløsniger er essensielt for å opprettholde en vellykket virksomhet
Digitale betalingsløsniger er essensielt for å opprettholde en vellykket virksomhet
Bygg din merkevare med sosiale medier
Her er vår firestegsplan for hvordan du kan bruke sosiale medier for å skape vekst.
Slik lager du
en hjemmeside
En hjemmeside er butikkvinduet som verden ser foretaket ditt gjennom. Den forteller kunder, både eksisterende og potensielle, hvem du er og hva du tilbyr.
Toolkits, articles and recommendations are provided “AS IS” and intended for informational purposes only and should not be relied upon for operational, marketing, legal, technical, tax, financial or other advice. See here [https://www.visa.co.uk/legal.html] for further legal conditions in relation to your use of the Visa Digital Business Kit.