Ring oss
Ring² et av vårt grønt nummer for å bli koblet til en Visa-representant.
Ring² et av vårt grønt nummer for å bli koblet til en Visa-representant.
Hvis landet/regionen du befinner deg i ikke er oppført, eller hvis du opplever problemer med å bruke noen grønt nummer, kan du ringe på noteringsoverføring +1 303 967 1096. (Bruk noteringsoverføring ved hjelp av den lokale operatøren.)
For vanlige spørsmål eller problemer angående ditt personlige Visa-kort, besøk vårt supportsenter.
Ta kontakt med utstederen av Visa betalingskortet ditt for informasjon om kontoen eller kort-transaksjonene dine. Dette sikrer at det kun gis informasjon til autoriserte personer som er underlagt utstederens prosesser for verifisering.
Du finner adressen og telefonnummeret til kortutstederen på Visa-utskriften din. Telefonnummeret vises også på baksiden av kortet.
For å få vite mer om hvordan Visa bruker dine personopplysninger, gå til Visas senter for personvern
Din kortutsteder kan hjelpe med å løse saker knyttet til uautoriserte transaksjoner. Du finner adressen deres og/eller telefonnummer på kontoutskriften fra Visa. Telefonnummeret vises også på baksiden av kortet.
Hvis du vil vite mer om tjenestene som Visa tilbyr for å gi ekstra beskyttelse rundt Visa-kortet ditt, kan du sjekke Safety + Security under ofte stilte spørsmål
Betalingsopplevelsen din er utrolig viktig for oss. Forhandlere som eksponerer Visa-logoen har ikke anledning til å velge om de skal ta imot Visa som betaling fra en kunde som opptrer i god tro.
Visa har over 14 000 finansinstitusjoner som utsteder sine egne Visa-kort og registrerer forhandlere for å kunne ta imot dem. Disse institusjonene angir avtalevilkår for sine forretningsforbindelser, og de håndterer all kundeservice forbundet med dem.
Vi anbefaler at du varsler Visa kortutstederen ved å bruke telefonnummeret til kundeservice som du finner på kontoutskriften fra Visa eller bak på Visa-kortet. Din Visa-kortutsteder har tilgang til gjeldende Visa-regler og forskrifter, samt skjemaet Varsel om kundeklage for å kunne sende inn en klage.
Vær på vakt overfor alle e-post meldinger som ber om, eller sender deg videre til nettsider som ber om personlige data som passord, PIN-koder eller personnummer. Disse meldingene kan være såkalt ulovlig «spoofing», eller forfalskning av en e-postadresse for å ligne en annen legitim adresse og virksomhet. Husk å aldri sende personopplysninger på e-post. Hvis du har mottatt en e-post som utgir seg for å komme fra Visa, må du varsle Visa om denne spesifikke e-posten.
Det er viktig for forbrukere å vite at Visa ikke vil ringe eller sende e-post til kortinnehavere for å be om personlig kontoinformasjon. Visa callcenter driver ikke med telefonsalg. Som forbruker bør du ikke svare på e-post eller telefonanrop som ber om personlig kontoinformasjon, og vi råder deg til å rapportere situasjonen umiddelbart til lokale politimyndigheter, samt finansinstitusjonen som utstedte kortet ditt. Kortinnehavere bør også vite at Visas retningslinjer for nullansvar ved svindel sikrer at de ikke holdes ansvarlige for uautoriserte kjøp.
Cybersikkerhet er en sentral del av Visas verdigrunnlag. Vi etablerte et Bug Bounty program om avsløring av sikkerhetsbrudd for å legge til rette for utveksling av informasjon om potensiell sårbarhet, etablere mål og regler for testing av sårbarhet og tilby trygghet for personer som følger disse reglene. Gyldige og handlingsrettede rapporter kan gis etter retningslinjene til programmet.
Hvis sårbarheten du ønsker å rapportere ikke er kvalifisert for Bug Bounty-programmet, kan du rapportere det til vårt ikke-insentiviserte ansvarlige avslørings program.
Hvis du er en kunde eller leverandør som opplever, eller blir påvirket av en sikkerhetshendelse som er forårsaket av, eller kan påvirke, et Visa-produkt eller -tjeneste, vennligst kontakt oss
Når du betaler på en bensinstasjon, vil noen kortutstedere sette en «hold» på kortinnehaverens midler i påvente av den endelige transaksjonssummen for å sikre at kortinnehaverens konto ikke blir overtrukket. Bensinforhandlere bruker ikke «hold» på kontoer. Hvis du har spørsmål om en konto med «hold» knyttet til en drivstoff-transaksjon, må du kontakte din kortutsteder.
Bensinforhandlere med «hold» på kontoer og varsel til konter: Kontotrekk utføres ikke umiddelbart når den endelige summen ikke vises. Visa har etablert disse prosedyrene for å beskytte utstedere av Visa debetkort, forhandlere og kortinnehavere. Dette skjer oftest for å oppfylle kunde-etterspørsel for praktisk betaling, som betal-ved-pumpen ved fylling av drivstoff.
For eksempel, hvis du bruker Visa-debetkortet på en restaurant, kan kortet ditt autoriseres før tips legges til. For denne typen kjøp, vil utstedere av Visa debetkort øremerke kortinnehaverens midler for å dekke den estimerte kostnaden for transaksjonen. Denne prosessen, som kalles «hold», trygger både kortinnehavere og forhandlere. Det sikrer at kortinnehavere ikke bruker mer penger enn de har og at forhandlere får betalt for transaksjonen. Selv om de fleste transaksjoner har et «hold» på under 24 timer, beskytter Visa kortinnehavere ved å kreve at utstedere eller finansinstitusjoner fjerner alle «hold» innen 72 timer.
Selv om de fleste transaksjoner har et «hold» på under 24 timer, beskytter Visa kortinnehavere ved å kreve at utstedere eller finansinstitusjoner fjerner alle hold innen 72 timer eller tidligere.
Noen beløp i kontovarsler reflekterer kanskje ikke det endelige beløpet – spesielt hos forhandlere hvor det endelige beløpet ikke er kjent, som på restauranter og betal-ved-pumpen transaksjoner. Beløpet i kontovarselet er kanskje ikke det endelige transaksjonsbeløpet som vil registreres på kontoutskriften.
Nettbanken reflekterer kanskje ikke det endelige transaksjonsbeløpet — spesielt hos forhandlere hvor det endelige beløpet ikke er vist på tidspunktet for autorisasjonen, som på restauranter eller betal-ved-pumpen transaksjoner. Nettbanken bør reflektere det endelige beløpet for transaksjonen neste virkedag.
Alle sponsorforespørsler må sendes skriftlig til:
Event and Sponsorship Marketing Dept.
Visa USA
P.O. Box 8999
San Francisco, California, 94128-8999
Tusen takk for din interesse i Visas markedsføring, men vi kan ikke ta imot annonseringsidéer uoppfordret.
Som en service til autoriserte Visa kortutstedere og Visa forhandlere, gjør Visa tilgjengelig elektronisk design av Visa merkenavn og lenker til Visa navnebeskyttede nettsider. Kun Visa kortutstedere og forhandlere er autorisert til å bruke Visas merkevare. Hvis du jobber for en Visa kortutsteder eller Visa forhandler, kan du besøke vårt Marketing Centre for informasjon og nedlastinger av Visa-logoen.
Visa hverken setter eller betjener forhandlerkontoer, men hvis du ønsker å akseptere Visa i din bedrift, må du kontakte en Visa utsteder eller lese mer om å bli en Visa-forhanlder.