Brukerstøtte
Ofte stilte spørsmål
Kredittkort
-
-
For å logge inn på kredittkortkontoen din, gå til nettsiden til utsteder eller banken din. Opplysninger om nettsiden og et grønt nummer kan du finne på Visa-kortets for- eller bakside. Hvis du trenger ytterligere hjelp, kan du ringe Visa ved å bruke rullemenyen over.
-
-
For å bestride en kostnad, ta kontakt med utstederen eller banken din ved å bruke grønt nummeret på for- eller baksiden av Visa-kortet ditt. I mange tilfeller vil utstederen eller banken kreve detaljert informasjon om transaksjonen før den omstridte belastningen løses.
-
-
For å se hvorfor kortet ditt ble avvist, ta kontakt med utstederen eller banken din ved å bruke grønt nummeret på for- eller baksiden av Visa-kortet ditt. Kortet ditt kan bli avvist av ulike grunner. Utstederen eller banken din er best egnet til å oppgi den spesifikke årsaken til avvisningen og gi veiledning om hvordan transaksjonen skal behandles.
-
-
For å rapportere ditt tapte eller stjålne Visa-kort, gå til siden Mistet eller stjålet kort. Vårt dyktige kundeservice-team kan hjelpe deg når som helst med rapportering og sperring av det tapte eller stjålne kortet ditt og tilby deg nødtjenester* hvis aktuelt.
-
-
For å finne en minibank, vennligst bruk Visas minibank tjeneste for å få ut kontanter i over 2 millioner minibanker over hele verden.
Sikkerhet
-
-
Hvis du mottar en samtale eller e-post som ber om informasjonen din, må du ikke oppgi den. Du kan rapportere telefonsvindel som bruker Visas navn ved å kontakte oss. Visa ringer ikke eller sender e-post til kortinnehavere og ber om personopplysninger.
-
-
Gå til siden Mistet eller stjålet kort hvis identitetstyveri involverer Visa-kortet ditt for å finne ut hvordan du sperrer kortet eller får et erstatningskort.
Reise
-
-
Du kan finne svar på vanlige spørsmål om reising — som tilgjengeligheten av minibanker, nødtjenester og hvordan du får hjelp når du er i utlandet, i Reisestøtte Hvis du har spørsmål om hvorvidt du må informere utstederen om at du reiser, og bruker Visa-kortet ditt i utlandet, gå til kortutstederens nettsted.
-
-
Hvis kortet ditt er tapt, stjålet, skadet eller kompromittert vil vi samarbeide med din finansinstitusjon for å godkjenne og fremskynde levering et erstatningskort til deg, normalt innen en til tre dager. For hjelp, ring oss gratis (1-800-847-2911) eller bruk et av våre globale grønt nummer fra rullemenyen over.
Verified by Visa / 3-D Secure
-
-
Som forbruker trenger du ingenting for å registrere deg for 3-D Secure. Utstedere (en finansinstitusjon, en bank eller en kredittforening) håndterer verifiseringen som 3-D Secure gir. Dine nett-transaksjoner er sikret gjennom Visa, og vår forbedrede sikkerhet gjør innkjøp mer sømløst – samtidig som den beskytter deg mot svindel.
-
-
Som forbruker skal du ikke støte på noen problemer med 3-D Secure. Hvis du gjør det, kontakt utstederen eller banken din for mer informasjon ved hjelp av telefonnummeret på kortet ditt.
-
-
3-D Secure gir et ekstra lag med sikkerhet for digitale handels-transaksjoner før autorisasjonen. Det åpner for utveksling av data mellom forhandler, kortutsteder og, ved behov, forbrukeren, for å bekrefte at overføringen gjøres av kontoens rettmessige eier. Hvis du er interessert i å lære mer om hvordan denne sikkerhetsteknologien bekjemper svindel og gir bedre utsjekkingsopplevelser, kan du gå til 3-D Secure.
Gavekort
-
-
For instruksjoner om hvordan du sjekker saldoen på Visa-gavekortet ditt, gå til siden for Visa-gavekortets saldoside.
-
-
Hvis du vil vite mer om aktivering og bruk av Visa-gavekortet ditt, kan du gå til Visa-gavekortets saldoside.
-
-
For å finne mer nyttig informasjon om Visa-gavekort, gå til «ofte stilte spørsmål» på Visa-gavekortets saldoside, som dekker alt fra hva du skal gjøre hvis Visa-gavekortet ditt blir mistet eller stjålet til returer via gavekortet ditt.
Forhandlere
-
-
Hvis du har bekymringer som involverer et brukersted, kan du handle umiddelbart ved å fylle ut dette skjemaet.
-
-
Ja – hvis du bruker et Visa kredittkort, et Visa debetkort eller Visa gavekort. I tillegg må forhandleren gjøre det klart på salgsstedet (enten i butikk eller på nett) at det er et tilleggsavgift. For mer informasjon om tilleggsavgifter for brukersteder, besøk Visa-reglene.
-
-
Generelt sett har et brukersted ikke anledning til å etablere et minimums- eller maksimumsbeløp for en Visa-transaksjon. Unntak gjelder imidlertid i amerikanske territorier som Puerto Rico, Jomfruøyene og Guam. På disse stedene og kun for kredittkort, kan en forhanlder kreve et minimumsbeløp på USD 10. Hvis du støter på et problem der en forhandler nekter å akseptere Visa-kortet ditt på grunnlag av at forhandleren krever et minimums- eller maksimumsbeløp på et Visa-debetkort, eller krever at kjøpsbeløpet på et kredittkort er større enn USD 10, må du varsle din Visa-kortutsteder.